Even een overzichtje van de "favorieten" (als je dat nog mag zeggen op de WK)
Brazilië:
Dit hebben we allemaal gezien; die hadden evenzeer al thuis kunnen zijn.
Buiten enkele flitsen met spectakelvoetbal in de match tegen Costa Rica lijken ze me niet in staat het te halen.
Misschien jammer voor het voetbal, maar aanvallen alleen is ook niet slim. De tegenstander maakt ook doelpunten ( als ze niet worden afgekeurd tenminste)
Ondanks dat ik het Brazilië toewens, het blijft een fenomeen, zal het niet voor dit jaar zijn vrees ik.
Duitsland:
Zoals altijd zeker; knokken, wroeten, en vooral veel geluk hebben. Sportief gezien, de zwakste Duitse ploeg sinds jaren.
Zeker geen kampioen waardig.
Als ze tegen USA spelen zoals tegen Paraguay kunnen ze wel eens met de neus op de feiten worden gedrukt.
Spanje:
Hadden die al niet in hun zetel moeten liggen?
Wat de Ieren niet lukte moet toch kunnen in een kwart-finale; ze naar huis spelen. Neen, ook geen kandidaat voor wereldkampioen
Engeland:
Misschien de meest onderschatte ploeg. Solide, soms spitsvondig, technisch niet te versmaden en vooral GRETIG !
Ze willen eindelijk die cup.
Opletten !!
Er lopen er daar een paar rond die met die cup naar huis willen.
En de anderen ?
Senegal? Zowel tegen Turkije als tegen Japan hebben ze een kans. Snelheid, kracht en Afrikaanse Maraboo's

drijven hun naar voor.
Maar wereldkampioen, neen da's te hoog gegrepen.
USA:
Zoals gezegd, die leven op een wolk. Voor die mannen kan alles.
Winnen of verliezen, ze hebben hun Wk al gewonnen.
Opletten dus voor Duitsland. Toch zie ik USA geen wereldbeker winnen
Italië:
Bijna vergeten.
Misschien omdat ze zo onopvallend bezig zijn?
Maar toch opletten hoor. Ze spelen niet slecht. Alleen vooraan loopt het niet altijd zoals het hoort.
Een mogelijke winnaar, als ze in de ploeg geen kapsones krijgen en voor elkaar blijven gaan.
De overige ploegen halen volgens mij de volgende rond niet
Japan, Korea. Het is mooi geweest, maar nu begint dedruk van hun eigen supporters te wegen. En die druk gaan hun nekken denk ik.
Wie ziet het anders ??