Ok, het waren scheidsrechterlijke fouten .... maar om hier ineens te spreken van omgekocht ...
Laat staan dit als excuus te gebruiken voor de uitschakeling van Spanje en Italië te vergoelijken. Een match wordt gespeeld over de volledige 90 minuten. Als ik dan zie dat Spanje in heel de 2e helft geen enkele doelrijpe kans bij mekaar voetbald zou ik daar eerder de oorzaak van hun uitschakeling gaan zoeken. De Spanjaarden en de Italianen spelen allemaal voor monsterlijk veel geld in de grootste competities ter wereld. 80% van de koreanen speelt in de J-league (niveau Belgische 2e klasse). Dan moet je het verschil kunnen maken. Maak je dat verschil niet dan kom je vroeg of laat in de problemen.
Waar ligt het probleem in de arbitrage dan ...
==> Je kan niet van een scheidsrechter die nooit een belangrijke match floot (in Trinidad voor 500 toeschouwers was de belangrijkste wedstrijd) verwachten dat ze niet onder de indruk zijn van de omstandigheden. Zet een scheidsrechter uit 1e provinciale op dat niveau, en ze blunderen ook. Korea heeft daar het enorme thuisvoordeel, dit kunnen ze uitspelen.
Ok deze toppers vliegen er nu uit. Er waren een paar onterecht afgekeurde doelpunten ....
Maar ik zou niet weten waarom Korea de qualificatie niet zou verdienen, en de Spanjaarden wel ...
airco