23-06-2002, 14:13
|
 |
De Paddock Regular
|
|
|
|
Quote:
Originally posted by airco
[B]Hoe die coaches hun ploeg samenstellen, dat is hun zaak. Dat heeft op geen enkele manier invloed op het feit of de qualificatie van Zuid Korea al dan niet verdient is.
Als je het dan over de zogenoemde top-landen hebt:
- Frankrijk, heeft als topfavoriet schandalig voetbal gebracht, en nooit kunnen bekoren
Dat is een feit, met de topschutters van alle europese topcompetities slaagden ze er nog niet in een doelpunt te scoren... trouwens Frankrijk was nooit favoriet voor mij voor het toernooi
- Portugal heeft voetbal-les gekregen van de Koreanen (Figo is zelden voorbij zijn man geraakt) en dan zijn de portugezen nog zo lomp om om 2 vuile fouten te maken, waardoor ze met 9 komen, en hierdoor kansloos eruit
Portugal hebben de kansen gekregen (Z Korea trouwens ook) en niet afgemaakt, Figo zat idd in de tang maar was wel één van de weinige spelers die bleef proberen
- Spanje: Mag nu wel klagen over de scheidsrechter. Toch heeft het in het hele tornooi nooit echt kunnen bekoren. Illustratief is de laatste match tegen Zuid-Korea waarin ze in heel de 2e helft amper 1 doelrijpe kans bij elkaar voetballen (mentaliteit 1-0 is genoeg). Ok, Spanje is bestolen door de scheidsrechter, maar dat ze uitgeschakeld zijn hebben ze enkel aan hun eigen te danken.
Niet akkoord, Spanje hebben in de eerste helft wel bewezen dat ze kunnen voetballen tegen een ploeg die kort en hoog speelt, en ik blijf erbij op zo'n toernooi mogen zo geen flagrante arbitragefouten gemaakt worden, dan is deze discussie trouwens niet nodig
- Italië: Ook scheidsrechter tegen ... toch kan je hetzelfde verhaal vertellen als Spanje. Italië komt 1-0 voor tegen Korea, maar gaat dan 80 minuten lang voor hun goal liggen en verdedigen. Dat is vragen om problemen. Hier ligt de ware reden voor hun uitschakeling. Sry, maar toen Totti rood kreeg was het kalf voor Italië al verdronken
Kan goed zijn... maar speelt Duitsland dan zoveel mooier voetbal, doen mijn gedacht net hetzelfde, 1-0 scoren en dan voor de goal gaan liggen, maar zij hebben nooit last gehad van fouten van de scheidsrechter dat is het verschil
Sry, maar als dat het GROTE voetbal is ... De miljionairs van de europese grote competities. Dit is enorm zwak, ondermaats eigenlijk. Dat Korea niet zoveel individuele klasse heeft als bovenstaande top-landen is een feit. Dat ze ondanks dit enorm nadeel het de grote landen toch enorm lastig kunnen maken is hun verdienste. Sry, maar een voetbalmatch wordt niet gewonnen of verloren in 1 betwiste fase ...
De Zuid Koreanen waren zich al maanden aan het voorbereiden op dit tornooi, velen van die zogenaamde "miljonairs" spelen in de zwaarste competities v/d wereld (+ CL en bekerwedstrijden) dat deze mensen ook soms moe zijn is niet meer dan menselijk
Het onderpresteren van deze landen heeft hun genekt, niet de scheidsrechter
Dit is de zwakste wereldbeker op het gebied van scheidsrechters als je dat niet ziet, tjaah... ik heb zelf gevoetbald (op laag niveau weliswaar) maar sommige scheidsrechters waren veel beter dan wat ik nu zie... er lopen er daar rond die hier nog niet in 3de mogen fluiten...
|
|