View Single Post
Old 23-07-2002, 13:15
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Draai het en keer het hoe je wil. Het is een verdiende titel. Zelfs zonder de stalorders in oostenrijk en de pech van Barrichello had ie de titel gehaald. Ok, hij zet het team naar zijn hand maar is dat ergens ook niet zijn verdienste? Ferrari zat in het slop, in 96 komt hij erbij en wint drie GP's met een wagen die toen zeker moest onderdoen voor de concurrentie. Dat gegeven alleen sterkt mij in de overtuiging dat hij één van de grootste is. Toegegeven, het zou niet zo makkelijk zijn geweest en zijn cijfers zouden lager gelegen hebben moest Senna er nog geweest zijn, maar toch. En daarbij...het zijn slechts getallen.
Zijn sterkte ( en daar verschilt hij met alle anderen ) is volgens mij : zijn motivatie en de juiste mensen rond zich te vergaren. Denk daarbij aan zijn vermogen om alle neuzen in dezelfde richting te duwen en dan krijg je een superteam. Dat is ook een gave die dezer dagen veel belangrijker is dan voorheen.
Wie de beste aller tijden is blijft een eeuwigdurende discussie ( voor mij is dat bv. Villeneuve, Gilles wel te verstaan ) en daar heeft iedereen zo wel zijn redenen en argumenten voor.
Ik denk dat hij de meest complete rijder van het veld is. Niet vergeten dat hij er ook in slaagde GP's te winnen met mindere auto's en met een onnozel V8'tje tegen de V10's en V12's.
Zijn debuut met de Sauber Mercedes op de Nurburgring in 1990 is voor mij persoonlijk het beste bewijs dat hij een uitzonderlijk talent is. Als 21-jarig broekventje Mauro Baldi 1,5 seconden per ronde afhandig maken is volgens mij niet voor iedereen weggelegd.
Reply With Quote