Ik denk dat Alain dat hier mooi heeft verwoord. Vergelijken doet een mens maar al te graag en dat is heel begrijpelijk want je wil nu eenmaal de prestaties van de groten van vandaag toetsen aan die van de helden van vroeger. Zoals je weet was vroeger alles veel beter (soms betrap ik mij ook wel eens op dergelijke gedachtengang) en nu worden die prestaties van toen soms opgehemeld tot heldendaden. Alain mijmert even over hoe het zou geweest zijn mocht Senna niet verongelukt zijn, en terecht. Waarschijnlijk zou Schumacher dan nu geen vijfde titel op zak hebben. Het is echter allemaal zo hypotetisch, de realiteit is gewoon anders, en dat moeten we aanvaarden.
Elke periode en generatie heeft zo zijn voorbeelden van helden die helaas niet meer onder ons zijn en die "bij (blijven) leven en welzijn" vermoedelijk voor een heel andere autosportgeschiedenis zouden gezorgd hebben: Pedro Rodriguez, Jochen Rindt, Jim Clark, Tony Brise, Stefan Bellof, Ayrton Senna...... De lijst is verre van volledig, het zijn gewoon de namen van voortijdig afgebroken supertalenten die mij te binnen schieten.
jan
|