View Single Post
  #3  
Old 28-07-2002, 16:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
2 opmerkelijke voorvallen ...

1) Raikonnen - Montoya
==> Bangelijk inhaalmanoeuver + weerwerk van Raikonnen
==> Ware het niet dat Montoya bij zijn eerste aanval met al zijn wielen buiten de witte lijn (afbakening race-circuit) gaat, en hierdoor een veel hogere exit-speed heeft in die bocht. Hiermee legt hij de basis voor zijn Inhaalmanoeuver.
Ook op de A1-ring waren er gelijkaardige voorvallen, en die kregen toen een stop-and-go in de Race.
Ik wil hier niet zagevent uithangen, maar het reglement schiijft voor dat er geen voordeel mag ontstaan door een piloot die het circuit verlaat (zie het als een chicane afsnijden en zo iemand inhalen)

2) Teamorders
==> Nu zegt iedereen ... Waren er teamorders ???
==> Hoe verklaar je anders dat Ralf Schumacher 4 ronden voor het einde naar de pits moest ... terwijl hij competitieve tijden draaide, en 20 seconden voorsprong had op zijn eerste concurrent.
Te weinig benzine ?? ==> er wordt niet getankt
banden versleten ... ==> geen bandenwissel

Even Later ... verklaring van Williams .... Ralf kwam binnen omwille van Hydraulische problemen.

Come on guys ...
Eerst mee Ferrari zwart maken omdat ze tenminste eerlijk zijn om toe te geven dat er teamorders zijn, om het dan zelf in het geniep te gaan doen ....
Ok 98% van de kijkers heeft dit niet door ... terwijl Ferrari het duidelijk laat merken ... dus het zou beter zijn voor de sport ...

Dat ze teamorders toepassen, kan ik best mee leven, maar doe het dan tenminste openlijk, en doe niet hypocriet als een ander team hetzelfde doet als jij.

airco
__________________
Reply With Quote