Kan jij met 100% zekerheid zeggen dat dit geen teamorder was ... Nee dus. De mensen verwachten het niet van williams.
stel (puur hypothetisch) ... laatste race ... doet juist dezelfde situatie zich voor ... Ralf komt 3 ronden voor het einde binnen voor een "safety stop". Hierdoor pakt Montoya 2 punten extra en pakt in extremis de 2e plaats bij de piloten ipv Rubens Barrichello ...
Is dit een teamorder ??? ja of nee
-------------------------------------------------------
Indien je op bovenstaande vraag ja antwoord ...
==> waarom is de gelijkaardige situatie van vanmiddag dan geen teamorder ... Omdat we denken dat Williams er geen baat bij heeft ....
==> Puur tastbare feiten zijn nochtans exact hetzelfde ... enkel de subjectieve gevoelens verschillen
Indien je op bovenstaande vraag nee antwoord
==> Op welke manier kan je met zekerheid stellen Ralf wel effectief moest binnenkomen omwille van hydraulische problemen. De Williams Pitcrew kan dit evengoed faken.
==> eigenlijk geef je dan aan van ... Teamorders mogen, zolang ze maar in het geniep gebeuren ... Als je ze openlijk doet haal je de woede van publiek op je hals ...
--------------------------------------------------------------
Zoals ik al zei ... Ik geloof best dat Ralf echt Technische problemen had vanmiddag. Ik wou enkel dit voorval eens gebruiken om eens een situatie te schetsen waarin mogelijke teamorders kunnen plaatsvinden, en de onmacht om er tegen op te treden.
Vele mensen roepen dat teamorders verboden moeten worden, maar vel dan eerst over situaties als deze een correct antwoord ...
NU kan je op de vraag van "Is dit een teamorder???" enkel antwoorden van ... "Ik denk het niet, maar het zou eigenlijk evengoed kunnen van wel."
SOMETHING TO THINK ABOUT
airco