View Single Post
Old 29-07-2002, 13:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by raceboy
de crash van diniz op de nurburgring '99. Daar heeft hij ongelooflijk veel geluk gehad. Van die crash draaide mijn maag echt om.
Wel dan draaide mijn maag toch driedubbel om bij de Eau Rouge crashes van Salo, Zonta en Villeneuve in respectievelijk 98 en 99. Als je zag hoe Villeneuve ongedeerd uit dat 'overblijfsel' van de BAR stapte en dan de volgende dag lekker meeracete...

Nog memorabele crashes: Fisichella die ergens ter hoogte van Eau Rouge overkop gaat in z'n Benetton. De flik-flak van De La Rosa in Monza 2000 (kostte de dood van een baanmarshall). De klapband van Hakkinen op de 'oude' Hockenheimring in 2000, de memorabele crash van Schumacher in de Stowe '99 die hem mogelijk z'n (nu al) 6de wereldtitel kostte, de zovele startcrashes in Canada (Wurz, Alesi en Trulli) en dan last but not least Hockenheim '01: Burti die over Schumacher heen knalt.

Andere memorabele momenten (vanaf '95 dan) zijn voor mij nog:
1) Barrichello's eerste zege: Hockenheim '00. ontroerend podium.
2) Monaco '97 en Spa '97: Schumacher opermachtig in de regen.
3) Montoya's actie op Schumacher in Brazilië '99
4) Raikkonen en Montoya Hockenheim '02: memorabel omdat zo'n duels in dit F1tijdperk bijna nooit meer voorkomen, terwijl dit vroeger de normaalste zaak was
5) Suzuka 98: Schumacher/Hakkinen. McLaren opperdominant, enkel Schumacher laat zich niet doen. Na een mooie inhaalrace een klapband en langs de baan applaudiseren voor Mika.
6) Jerez 97: anti-climax voor het laatste, echte mooie seizoen F1
7) Hockenheim 97: idem alain
8) Oostenrijk '01-'02: De huidige F1: schaamteloze teamorders

en zo kan ik nog een tijdje doorgaan