beste heren,
jullie hebben allemaal wel een beetje gelijk ivm het circuit van zolder met de vernieuwingen. Maar hier wat informatie uit
eerste hand of toch bijna.
Zolder is verplicht om aan het circuit enkele wijzigingen aan te brengen om hun FIA B status te behouden. Hiervan zijn de gebeurde aanpassingen aan het circuit te eerste.
Om in de toekomst nog beter de grote FIA evenementen van dienst te zijn moet de boxen straat uitgebreid worden met 10 nieuwe boxen.
Er is eventueel sprake van het afvlakken (te verstaan minder steil maken van de sacramentsheuvel). Dit kan op twee manieren gebeuren of te wel wordt hij minder steil beklommen zodoende dat de opwaarste druk bij het bovenkomen minder is. Of de afdeling is minder steil.
De Gilles Villeneuve chicane zou verdwijnen omdat ze te vertragend en te smal is. Hiervoor zou een nieuwe vloeiende bocht komen die na het stuk over de tunnel gaat. Het gaat hier iets sneller worden.
De bocht aan de REA zou eventueel ook een kleine aanpassing krijgen. Evenals de Jacky Ickx Bocht die iets minder strak wordt.
De bedoeling in het algemeen is om iets meer vloeiende bochten te krijgen.
Dit zijn allemaal toekomst perspectieven. Laten we duidelijk wezen dat de mensen van het circuit van zolder zeker niet de intentie hebben om één van de mooiste, technische circuits te wereld te verandere voor alleen maar de F1.
Daarnaast steken de mensen van het circuit veel energie in het organiseren van verschillende andere manifestatie die er moeten toe bijdragen dat het circuit terug uitgroeit tot een aantrekkingspool in de regio.
Hier horen ook fiets weekends, triathlon, enz bij om de zogenaamde groen een plezier te doen (maar die is maar de vraag).
Daarnaast is het heel concreet ivm met motocross en motoraces in het algemeen.
Hopend u hiermee van een hoop informatie voorzien te hebben,