View Single Post
Old 15-08-2002, 15:11
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Dat het vanwege de teams rustig is kan ik goed begrijpen maar betreur ik natuurlijk wel. De meeste teams werken met vrijwilligers die autosport er met veel plezier bijnemen na hun uren. Waarschijnlijk zijn ze nu nog volop bezig met het prepareren van de wagens voor de 24u en oja soms moeten ze ook nog is genieten van het zonnetje (eh bart ). Omdat het allemaal zo snel is moeten gaan met 24u.be (wat zeker niet wil zeggen dat de kwaliteit er onder lijdt) zijn zeker niet alle teams op de hoogte laat staan dat iemand de tijd heeft gemaakt om een verslagje te schrijven. Dit is iets dat eigen is aan een nieuw initiatief en hier kan men in de toekomst aan werken als men wil groeien. De topteams hebben er dan wel de tijd voor maar ze beschikken over een eigen site en willen het nieuws exclusief voor hun site houden, terecht gezien de tijd die er in een degelijke up-to-date site kruipt maar ook jammer. Uitzondering hierop is AD-sport maar dit is als ik me niet vergis pas vanaf dit jaar en dankzij (het mag gezegd worden) Mistery (aka Dries de Smet, niet te verwarren met Dries Heyman ). Maar je kan dit niet doen zonder de medewerking/toestemming van een
team(baas): correct me if i'm wrong dries!
Dan zijn er nog teams die de boel gesloten willen houden (of amper van internet hebben gehoord zo zijn er ook) en zij zullen daar hun redenen wel voor hebben maar ze vergeten wel dat ze zo de toekomst van de autosport op de helling zetten.

Dan nog de populariteit van de autosport: als men rekening houdt met de bevolkingsaantallen komt er hier zeker niet minder volk kijken in vgl met het buitenland. Het weer is hier wel dikwijls een spelbreker die 'toeristen' (zonder negatieve bijklank) tegenhoud.
De laatste jaren zijn er meer en meer initiatieven om de interesse van de liefhebber in spé op te wekken en de dorst van de hevige fans te lessen: meer autosportsites, fora, nu 24u.be en zeker de belkarting niet vergeten. Maar als men echt het grote volk wil lokken is het grof geschut nodig: artikels op de VOORpagina van de sportkatern ipv ergens ver weg, een vermelding in het 7u-journaal ipv...bijna (pitstop en dat is het) niet MAAR dan moet er medewerking van een grote mediagroep nodig, bvb de VMM, die potentieel ziet in autosport. Tegenwoordig komt autosport (vooral rally) alleen in de actualiteit door doden, ongevallen,... ZO MOET HET DUS NIET

60.000 bezoekers vorig jaar was een fantastisch resultaat zonder al te veel promotie maar the sky is the limit zeggen ze wel eens en sommige mensen proberen dat nu te bereiken of het startsein er voor te geven. Hopen dat het lukt: op naar de 150.000 binnen twee jaar!

en nu blokken

Last edited by Scapa; 15-08-2002 at 15:36.
Reply With Quote