Thread: Taalgebruik
View Single Post
Old 22-08-2002, 17:05
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario
Ik stel voor dat de voorstanders een task force creëren ter bevordering van onberispelijk taalgebruik. Mensen als Hakki en co krijgen dan een smart bomb op hun huis gegooid telkens als ze het wagen een zo goed als onverstaanbaar / onleesbaar bericht te plaatsen .
eerst en vooral zal ik proberen om nu geen afkortingen te gebruiken, maar:

één: ik post bijna niets, dus ik snap niet waarom dat dit zo'n groot probleem is
twee: afkortingen gebruiken gaat gewoon veel sneller als je veel te doen hebt(en hiermee wil ik niet zeggen dat ik mister-important ben)
drie: als ge mij niet verstaat moet ge het maar zeggen, dan zal ik het wel nog eens anders zeggen
vier: ik verplicht niemand mijn posts te lezen
vijf: ik wil hier niet de belangrijken uithangen dus moet mijn taalgebruik hier niet opperbest zijn, want wie zegt dat ik wel au serieus genomen wordt als ik schoon 'schrijf'?ik ben en blijf mijn leeftijd en volgens bepaalden dus een snotjong dat nog niks van de wereld afweet en wiens mening niet telt(niet persoonlijk op u bedoelt, Mario)

enfin ja, ik vind dat nu eenmaal makkelijker om afkortingen te gebruiken. Trouwens, in school leren ze dat toch ook.Als er veel gezegd wordt of er staat veel op een transparant, zeggen ze dat ge geen volle zinnen moet schrijven, maar wel schematisch en met afkortingen.

anyway, ik zal er proberen aan te denken en zien wat het wordt...

_________________EDIT_____________________________
ik heb nog nooit zoveel mijn tekst herlezen, wel VIJF keer en nog nooit zoveel backspace en delete moeten gebruiken, mijn typtaal is anders dan mijn schrijftaal, maarja, ik vond het wel duidelijk, maar ik toon mijn goede wil door het te verbeteren

Last edited by Hakki; 22-08-2002 at 17:10.