Thread: Ralf <> Montoya
View Single Post
Old 28-08-2002, 16:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Teammaats JPM vergelijken met Ralf is ongeveer zoiets als destijds Gilles Villeneuve vergelijken met Scheckter.
En wat die 2 betreft is het een feit dat alhoewel Scheckter wereldkampioen werd, Gilles oneinidig veel populairder was. En nu nog is. Dat had hij te danken aan zijn geweldige rijstijl die nooit nog geėvenaard kan worden, al was het maar omdat je met de wagens van vandaag niet hetzelfde meer kan als met die korte turbo-wagens met 1500 PK en van die wals-achtige achterbanden...
JPM ligt in elk geval dichter bij de stijl van Villeneuve, Ralf rijdt beredeneerder net als Scheckter. Voor een team mag dan het aantal punten belangrijker zijn dan wat ook, voor een fan zoals ik is het spektakel op de baan van groter belang dan welke statistiek dan ook. Daarom gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar Montoya.
Net zoals het in 1977-1982 van ondergeschikt belang was voor de fans of Gilles nu wereldkampioen werd of niet (alhoewel ik het hem zeer graag gegund had, daar niet van) is het feit dat JPM minder punten haalt dan Ralf ook voor ondergeschikt belang voor mij persoonlijk. Ik ben dan ook niet Frank Williams eh :-)

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote