View Single Post
Old 01-09-2002, 19:18
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
De RACE:

Ik mis de laatste jaren toch iets aan F1. Vanaf pakweg 2000 is de boel ietwat saai geworden en zie je nauwelijks nog 'legendarische' inhaalmanoeuvres op de baan, heb je geen nek-aan-nek races meer en is de uitslag op kleine uitzonderingen na redelijk voorspelbaar. Daarmee bedoel ik niet dat dit alleen te wijten valt aan 'het record Schumacher', maar aan zowat alles dat met de F1 van tegenwoordig te maken heeft. Hoge sponsorbedragen, faillisementen, woekerprijzen voor tickets, minieme vlaamse mediabelangstelling....
Op bepaalde momenten vroeg ik me af waarom ik deze 'race' bekeek. De beelden op de Raidillon waren mooi, Villeneuve reed zoals hij door heel het seizoen zou moeten zijn en Fisichellas barbecue zag er best indrukwekkend uit.
Daar bleef het dan ook bij. Waar zijn de tijden naartoe dat een GP van België werd uitgevochten en niet vanaf de start reeds vastlag ? Inhaalmanoeuvres ? We mogen blij zijn als we er per race een vijftal te zien krijgen. Misschien ook niet mooi van me, maar ik hoopte bij de start op een wederuitgave van '98. Ik hoopte op spectaculaire beelden, regenweer en pitstop- en bandenstrategieën, spannende duels en onverwachte uitvallers.
'Ik hoopte'....maar zelfs Spa biedt de huidige F1 niets meer.

*zzzFerrarizzz
*Villeneuve: voor het verstoren van mijn middagdutje
*Raikkonen: (weekendprestatie) kwalificatie prachtig, in de race een dure fout én de 'betrouwbare' Mercedesmotor
*Jaguar: Hoe hebben ze dat voor mekaar gekregen ?

FLOP
*Mercedes: professionals in het ontwikkelen van rookpluimen
*Sauber: miserabel weekend
*Renault: Eerst Button, dan Trulli, bijna identiek
*Arrows: zo slecht dat ze zelfs niet meededen

Volgende race: Monza. Zeg Michael, wat dacht je van een Ferrari één-twee, voor de verandering ?

Finish.