View Single Post
Old 01-09-2002, 19:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Volgens mij gaat het er bij pitstop niet zozeer om, om veel rallybeelden te tonen omwille van de rallysport zelf (wat ik trouwens wel toejuich, rallysport is zeer lange tijd het zwakke broertje geweest van de tv-zenders), maar omdat het een WK-event is. Hetzelfde geldt voor F1 trouwens. WK-events halen nu eenmaal grotere kijkcijfers, worden algemeen als "belangrijker" aanzien, hebben ook een groter aandeel in de "win on sunday, sell on monday"-politiek en de beelden zijn gemakkelijker te bekomen en/of te schieten net omdat er zoveel media-belangstelling voor is. Dat geldt dus voor alle mediakanalen, en zeker niet alleen voor pitstop. Dat we op dit ogenblijk enkele landgenoten in het WK-rallywereldje zitten hebben kunnen we alleen maar toejuichen. Ik zou het fout vinden om te opteren voor "minder rally, meer andere circuitsporten". Laat de rallybeelden gerust blijven, maar tracht af en toe ook eens wat belcar, touring cup, funcup en weet ik wat meer aan bod te laten komen. Niet alleen bij de 24 uur dus. Ik weet het wel, kijkcijfers zijn van doorslaggevend belang in de tv-wereld, maar als een uitzending die voor pakweg 80 % uit F1 en WK-rally bestaat, en 20% andere takken laat zien zullen de kijkers heus niet afhaken. Bovendien is er in bv Belcar veel meer te zien dan in de F1, die me in het geheel niet meer kan boeien. En dat kan tellen voor iemand die de F1 actief volgt sinds 1970!
Peter Baert, als je dit leest, zou ik het symphatiek vinden als je hierop een antwoordje zou willen formuleren. Dat mag wat mij betreft gerust in PM zijn. Ik ben gewoon benieuwd naar de drijfveren van de tv-makers, en ik wil wel eens weten hoe ver ik van de waarheid af zit.

* WWW.SENNAKE.BE *