Quote:
Originally posted by TiBo
Mocht Montoya race op race winnen, ... zou je dan nog steeds dezelfde mening zijn toegedaan ?
|
Ik denk van wel. Het gaat niet alleen om het feit dat de spanning eruit is, de F1 in zijn totaliteit heeft voor mij veel van zijn aantrekkingskracht verloren. Het kan ook zijn dat dat gevoel ontstaan is sinds ik van nabij bij de belcar/touring cup betrokken ben, maar ik denk dat anderen die niets met de belcar te maken hebben zoals Mario, dezelfde mening delen. Trouwens, ik heb in het begin van het seizoen gezegd dat ik het openlijk zou toegeven als ik me in Montoya vergist bleek te hebben. Zonder de mens al direct de grond in te willen boren moet me van het hart dat hij op zijn minst ontgoocheld heeft. Het zal ook wel aan de Williams liggen want Ralf is niet echt beter of zo, maar ik dacht dat JPM het tekort aan wagenprestatie zou kunnen compenseren met zijn enorm talent. laat ons zeggen dat dat er tot nu toe in elk geval nog niet uit gekomen is en dat ik durf te betwijfelen of dit ooit zal gebeuren.
Quote:
Ik wil best aannemen dat Ferrari de Formule 1 na Oostenrijk schade heeft toegebracht, maar om ze dat nu tot het einde van hun dagen te blijven verwijten, ... dan moet je toch vrij pessimistisch zijn of een hekel hebben aan het team/de piloot.
|
Zoals reeds gezegd, het zal er wel mee te maken hebben (ik ben geen psycholoog) maar ik vrees dat het kwaad veel dieper zit. De F1 is zijn geloofwaardigheid en zijn aantrekkingskarcht voor mij althans volledig verloren. Maar ieder zijn mening eh. Ik verkondig hier gewoon de mijne. Daar is een forum toch voor, niet?
Quote:
Ik ben zeker niet altijd even tevreden over wat er zich tijdens een race voordoet, maar als de race erop zit, ben ik toch steeds tevreden dat ik hem gezien heb.
Dat is waar ik voor sta, en dat is (denk ik) waar De Paddock voor staat.
|
Als je het over "een race" in het algemeen hebt, ben ik akkoord. Als je het over F1 alleen hebt, ben ik totaal niet akkoord. De Paddock is (gelukkig) veel meer dan F1 alleen, en maar goed ook, want anders hield ik het waarschijnlijk voor bekeken. Maar gelukkig zijn er ook nog interessante autosportbranches. Ik heb er dank zij De Paddock een heleboel nieuwe leren appreciëren, en van de meest onbekende (nl. rallycross) is er voor mij eentje zelfs naar ongekende hoogten gestegen! Waarvoor mijn dank, vooral aan Johan.
Quote:
en stelde Murray Walker vanmorgend nog de vraag of de Formule 1 nog wel de moeite was, vergeleken met vroeger.
Walker antwoorde daarop: "Neen, ........ Fomule 1 is vandaag de dag zoveel interessanter dan vroeger.".
|
Dat mag zijn mening zijn, en hij kan idd vergelijken, maar ik vind dat hij fout is. Natuurlijk spreekt hij wel vanuit een andere invalshoek als wij, onnozel klootjesvolk. Als ik dagelijks door de F1-paddock kan paraderen en een praatje slaan met de voor het gewone publiek onbereikbare piloten, zal ik waarschijnlijk ook wel zeggen dat het interessant is. Maar daar wringt nu juist het schoentje : of wij daar nu staan te kijken of niet maakt geen bal meer uit. Vroeger reden ze voor het spektakel, voor het publiek. Nu wordt er alleen nog gereden voor de sponsors en de VIP's die aan de binnenzijde van de paddock-omheining zitten en die 9 kansen op 10 nog niet eens het verschil kennen tussen een F1 en een F3000. De "voeling" met het publiek is totaal weg.
Quote:
Laat ons niet hervallen in de "vroeger was het veel beter"-mentaliteit, maar laat ons het nemen zoals het komt. Dat wil niet zeggen dat alles kan of mag, maar het wil zeggen dat we moeten kunnen aanvaarden dat de dingen niet altijd verlopen zoals we het zelf wensen.
|
Moet jij van mij niet, als je "vroeger" al kan beoordelen natuurlijk. Maar ik vond het vroeger wel beter en op een open forum mag ik daar dan ook voor uitkomen. Net zoals jij. Het is tenslotte nog altijd een democratie hier, en tot nader order mag ieder (onder welbepaalde voorwaarden en spelregels natuurlijk) nog altijd zijn mening verkondigen. Tot spijt van wie het benijdt.