09-09-2002, 12:24
|
De Paddock Rookie
|
|
|
|
Megane en Baert
Quote:
Originally posted by Peter Baert
Vooreerst @ Megane.
Aan je aantal posts te zien, ziet je hier vaker dan op www.pitstop.tv.
Bij je tweede post op Pitstop insinueerde je op een lasterlijke manier dat ik vuile handen heb, omdat VTM voor de tweede keer beslist had Anthony Kumpen te gebruiken als co-commentator.
Zo'in insinuatie kan ik niet over mij heen laten gaan, van wie het ook komt, van een puber, van een hoogbejaarde of van iets ertussenin.
Jij stelt op een onfatsoenlijke manier mijn integriteit in vraag en daarop reageer ik.
Die reactie beschouw jij dan als "in ons gat gebeten".
Beste jongen, het lijkt me logisch dat al wat jij nu nog post op www.pitstop.tv, met enorme argusogen en achterdocht zal bekeken worden.
Wie mij beschuldigt van kuiperijen en omkoperij, mag al blij zijn dat ik geen klacht indien. Maar dat wordt moeilijk, want internet is lekker anoniem.
Over je tweede ridicule opmerking om Pitstop te veranderen in KP of was het PK, tja ... ik heb tijd genomen om daarop te antwoorden.
En dan probeer je mij hier nog es een loer te draaien en in discrediet te brengen. Op het forum van pitstop zullen we er hard over nadenken om mensen die dat soort dingen komen insinueren, te bannen. En dan speelt vrijheid van meninsuiting voor mijn part geen rol meer. Het gaat om een aanval op de professionele integriteit van een persoon en dan vervallen die principes, die te pas en te onpas ingeroepen worden om allerlei laster toe te laten op een forum.
Maar ik ben ervan overtuigd dat ook hier iedereen verstandig genoeg is om Megane en zijn praat te doorzien.
Pitstop dan.
Pitstop is een magazine dat op een verschrikkelijk klein budget draait.
Het lijkt logisch dat de grootste middelen worden ingezet voor het WERELDKAMPIOENSCHAP rally, waar we 2 fabriekspiloten hebben, een sterk prive-team en waar we met Duval een toekomstige wereldkampioen hebben.
Het staat ook vast dat rally nog altijd meer populariteit geniet dan circuit. Tijdens het weekend van de 24 uren van Zolder was er de WK-rally van Duitsland, duizenden Vlamingen trokken naar Trier en niet naar Zolder.
Er wordt over F1 gesproken ivm Pitstop in 2002. Pitstop heeft dit jaar in totnutoe 29 afleveringen een reportage uitgezonden over Toyota, Renault, Michelin en 2 keer Raikkonen. Op 29 afleveringen van elk 50 minuten. Ik begrijp dus niet goed waar men het heeft over al die F1 in Pitstop. VTM heeft geen rechten meer op F1 dus ...
Weinig circuit?
Belcar: van elke race ongeveer 20 minuten in Pitstop
Procar: van elke race ongeveer 10 minuten
Clio: van elke race ongeveer 10 minuten
Yaris: van elke race ongeveer 10 minuten
Fun Cup: van elke race ongeveer 4 minuten
Pitstop is het enige programma op de Belgische TV dat zo uitgebreid de Belgische circuit-competities volgt.
Inderdaad geen Touring Cup.
Ik zie in de sportmagazines op VTM of VRT ook weinig voetbal uit tweede of derde klasse.
Kwestie van prioriteiten en kwestie van interesse bij de autosportliefhebber.
Want voor autosportliefhebbers maken wij programma's, niet voor de Belcar-teams, Touring-teams of Sprinter-teams.
Wat heb je nodig om een race op een circuit goed in beeld te brengen?
Minstens 3 cameramannen, een stuk of 3 onboards, een journalist.
Als Touring Cup daarvoor in 2003 budget kan vinden, kunnen we praten.
En zal er dan geen gemor zijn? Gemor bij dit of dat team dat ze niet in beeld komen? Er zal altijd gemor zijn. Gemor dat hier dan geventileerd wordt in de zin van "tzijn altijd de grote teams die in beeld komen, den TV is uitgekocht door die mannen". Ik ken de kritiek ...
En nee, sorry, 2 PK gaan we niet uitzenden. Er moet ergens een grens zijn.
Waarom geen DTM? Ja waarom niet. DTM vraagt een dikke 25.000 euro voor de rechten.
Waarom geen BTCC? Die vragen nog meer.
Om dezelfde reden ook geen CART, ed.
Al maanden proberen we Formula Nissan op antenne te krijgen, lukt voorlopig niet.
Die organisaties denken maar dat programmamakers melkkoeien zijn. Wel, dat zijn we niet.
Maar inderdaad, voor een WK rally vinden we wel budget, wegens -nog es- de aanwezigheid van Loix, Duval, Thiry. Autosport op het hoogste niveau, gelijk met Formule 1, waar geen Belg (en wellicht nooit nog) actief is.
Dus autosport in Vlaanderen wordt op TV gebracht met zeer weinig budget en dan moet de tering naar de nering worden gezet en moeten keuzes worden gemaakt. Soms moeilijke keuzes.
Maar zeggen dat Pitstop weinig circuit brengt is de waarheid geweld aandoen.
Mochten er nog vragen zijn, geen probleem.
Enkel op laster, genre Megane, antwoord ik niet meer.
Peter Baert
|
Megane,
Jij bent duidelijk geen echte insider van de sport.
Als je denkt dat alles zo simpel gaat amaai dan...
En trouwens over Pitstop : Bij ons zeggen ze: een gekregen paard moogt ge ni in zen bakkes kijken.
Trouwens aan Peter Baert:
Bij ons is er binnenkort een zeepkisten race en ik vind dat dat bij Pitstop MOET komen.
|