jaja, het zit er weeral op
vrijdag chrono's (zoals u weet alleen belangrijk om bij de eerste 33 te zijn op 66 deelnemers, kwestie van in het juiste lotingzakje te geraken). we hebben onze oude motor er terug in gestoken en na de vrije oefenritten heeft mijn vader zijn besttijd op francorchamps van vorige keer met maar liefst 2sec verbeterd. het zal wel aan de motor gelegen hebben toen. een mooie 3'13'9 verscheen op de tabellen. ons vader glunderde toen hij uit de wagen stapte. alles dik in orde dus.
er werd dit weekend nog nooit zo hard gereden in de funcup. waarschijnlijk omdat de officiele chrono's maar liefst 3u duurden !!! tijd zat dus om vanalles uit te proberen!
ook voor ons zag het er in het begin niet zo heel goed uit. na het eerste half uur had ik een tijd gezet van 3'11'4 goed voor een op die moment 21ste plaats. tegen het einde van de sessie, voor mijn tweede poging, had er noch mijn broer noch mijn vader deze tijd kunnen verbeteren, deze chrono was op een half uur voor het einde de 39ste tijd, m.a.g. dat ik er nog eens hard moest tegenaan gaan, en dit lukte me wonderwel. één toer er alles uitgehaald en de 3'09'6 stond op de tabellen, goed voor een 25ste tijd. slipstreamen, het blijft een specialiteit om supertijden neer te zetten. de pole werd gereden door AVA Scupad in een tijd van 3'05'7 !!! geen idee hoe die mannen dat gedaan hebben. de tweede tijd was 3'05'9 en voor de rest nog een paar 3'06 en 3'07 tijden, maar het gros lag tussen de 3'08 en de 3'12, hetgeen meer 'normale' funcup besttijden zijn. soit, er was niks aan te doen, we moeten daarmee maar leren leven!
de loting dan. ondanks het feit dat we in de eerste lotingbokaal geraakten, kregen we maar een 32ste starttijd, wat meteen goed was voor een grapje van de organisator omdat we ook met nr 32 rijden. voor ons was het minder grappig, dat is natuurlijk de keerzijde van de medaille aan een loting.
racen dan maar. ik nam de start vanop de 32ste plaats, en het lukte mij om na een 1u06 binnen te komen op een 19de plaats. na de pistop nam mijn vader over, om de wagen opnieuw na een uur binnen te brengen op de 23ste positie. mijn broer nam opnieuw over en we bleven 23ste. ik nam over en kwam binnen op de 19de plaats, ons vader kwam binnen op de 20ste positie en in het laatste uur reed mijn broer op de 18de positie, toen hij binnen moest voor een stop-en-go omdat we ons vader zogezegd té vroeg zouden hebben binnengeroepen. op de briefing was echter gezegd dat de pitstop windows van 7'30 voor het uur tot 7'30na het uur zouden worden gegeven. wij hadden daarop onze chrono juist gezet met de start en mijn vader was op 58', maw 2' voor het uur binnengekomen hetgeen perfect binnen de tijdslimiet was. blijkbaar had de koersdirectie de pitwindow té laat gegeven en daardoor waren we het pitwindow (hetgeen moeilijk vanuit de pits te zien was gezien het net aan het uitkomen van de source wordt gegeven) niet langs de linkerkant voorbij gereden. zonde want we zouden nog 2plaatsen gewonnen kunnen hebben gezien er nog 3wagens voor ons zijn uitgevallen en dus 15de geëindigd zijn. jammer genoeg zakten we iets terug en zijn we geëindigd op de 20ste plaats algemeen, 11de in de stand voor het EK en 9de in de light categorie!
al bij al, op het laatste akkefietje na, een zeer geslaagde koers zonder de minste problemen!
see you in zolder, waar we voor een podium bij de lights proberen te gaan! en waar we onze joker zullen moeten inzetten
maarten perdieus
perdieus motorsport
fun cup n°32