View Single Post
  #92  
Old 18-10-2002, 09:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Reglement Paddock karting te Machelen, 19 oktober 2002.

De briefing is verplicht. Indien u om welke reden niet aanwezig kan zijn op de briefing, wordt dit bestraft met uitsluiting van de chronoritten. Als gevolg hiervan zal er voor u een particuliere briefing zijn en dient u achteraan het startveld te vertrekken.

Chronoritten :

Aangezien het hier om de beste tijd gaat, is het ten strengste verboden iemand te hinderen bij het inhalen. U zal, hoogstwaarschijnlijk, een betere tijd rijden wanneer u achter die piloot aan rijdt dan wanneer u hem hindert. Wie deze chrono's rijdt, maakt niets uit. Wij raden echter aan dat iedereen zijn deel van de sessie rijdt zodat iedereen de piste al een beetje heeft leren kennen. (pilotenwissel is vrij)

Startopstelling :

Volgens de snelst gereden ronde.

Valse start :

Bij een valse start zal een "stop en go" van 1 minuut toegekend worden aan het team dat de valse start veroorzaakt heeft.

Panne of pech :

Het is verboden gedurende de wedstrijd hulp te bieden op het circuit. Personeel van de kartingbaan zal het nodige doen om de defecte karts zo snel mogelijk van het circuit naar de piste te brengen.

Pits & tankzone :

In de pits of tankzone mag slechts stapvoets gereden worden en wordt niet gestopt met blokkerende wielen. Bij het verlaten van de pits of tankzone dient de kart die terug het circuit opgaat, altijd voorrang te verlenen aan de karts die zich op het circuit bevinden. De pitzone zone is absoluut verboden zone voor iedereen die niet belast is met de koersdirectie. Ze mag enkel worden betreden door de piloot die het stuur gaat overnemen. De piloot die de kart verlaat, verlaat ook onmiddellijk de pitzone.

Pit-stop :

Elke pitstop dient te worden aangevraagd aan de koersdirectie. Dit door middel van het overhandigen van een bord met daarop de nummer van de betreffende kart. De kart zal dan door de koersdirectie worden binnengeroepen in de pit. Elke pit-stop zal 1 minuut duren. Dit geeft het team ruim de tijd om van piloot te wisselen en eventueel de zithouding van de pilo(o)t(en) aan te passen en voorkomt hectische en gevaarlijke toestanden in de pits. De koersdirectie zal hierop nauwlettend toezien. Elk team dient MIMINUM 3 pitstops uit te voeren. Niet naleven van deze regel heeft diskwalificatie tot gevolg.

Duur van de stints per piloot :

Het minimum te rijden percentage is afhankelijk van het aantal piloten per team. Elke piloot rijdt bijgevolg minimum :

1. Teams met 2 man : minimum 50 minuten, pitstops niet meegerekend.
2. Teams met 3 man : minimum 35 minuten, pitstops niet meegerekend.
3. Teams met 4 man : minimum 25 minuten, pitstops niet meegerekend.


De vlaggen :

Nationale vlag : start van de wedstrijd
Blauwe vlag : verplicht doorgang te verlenen
Gele vlag : ongeval of defect op de baan. Vertragen en niet meer inhalen.
Zwarte vlag met oranje bol : (getoond samen met kartnummer) technisch defect, onmiddellijk binnenkomen in de pit
Rode vlag : de race wordt onmiddellijk gestopt. Het is absoluut verboden nog in te halen.
Zwarte vlag : (getoond samen met kartnummer) deelnemende piloot moet onmiddellijk naar de pits of "stop & go"-zone en krijgt 1 minuut straftijd. Het is verboden om tijdens de "stop & go" een pilotenwissel uit te voeren.
Zwart en wit geblokte vlag : einde van de wedstrijd -- begeef u langzaam naam de pits.

Winnaar : het team dat tijdens de hele wedstrijd de grootste afstand heeft afgelegd.

Het niet navolgen van deze reglementen zal na de zwarte vlag en de "1 minuut straftijd" diskwalificatie tot gevolg hebben. Bij diskwalificatie wordt het volledige team uit de wedstrijd gezet.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-10-2002 at 11:48.
Reply With Quote