Het was idd een geslaagde karting. Het G&A kartteam (in de uitslag GMA karting) is uiteindelijk op de 'slechtste' plaats geëindigd, nl de tweede op een tweetal seconde van de winnaar...
Waarom uiteindelijk? Wel, tijdens de kwalificaties zou ik de laatste minuten voor m'n rekening nemen om dan de start te nemen. Ik neem het stuur over en ze komen nog net zeggen dat we al op pole staan. Ik rij buiten en... de kwalif is gedaan en er wordt onmiddellijk gestart maar niet vanuit de plaats die aan de tijd uit de kwalif gekoppeld maar gewoon willekeurig: vanuit voorlaatste positie moeten vertrekken. Gelukkig werden er nog twee opwarmrondes gereden anders had nog geen enkel rondje kunnen draaien voor de start van de race!
In het spoor van clioboy heb ik dan geprobeerd mij door het peleton door te worstelen en ben in vierde of vijfde stelling binnengekomen voor de pilotenwissel. M'n twee teammaten hebben gewoon een geweldige race gereden en zo zijn we als enige in dezelfde ronde als de winnaars geëindigd met slechts enkele meters achterstand... Blijkbaar hadden we ook nog het hoogste gemiddelde in koers ook. Hadden we anders gestart had een eerste plaats er misschien in gezeten of hadden we er op het einde nog voor kunnen strijden...
In ieder geval is de tweede plaats nog niet zo slecht: nu heb ik een pet van De Paddock gekregen en de winnaars een t-shirt en die heb ik al :-)
|