Werner,
Nu niet voor 't een of 't ander, maar 7 november is dus ne super slechte datum. Met deadline 7 november wil dat zeggen dat alle nieuws van het huidige magazine reeds lang achterhaald is, en dat het nieuws voor het volgende magazine dat ook grotendeels zal zijn (bvb de artikels over de Race Promotion Night, die op 9 november plaats vindt), waar toch heel wat Mak'kers aan de slag zijn.
Nu is er dit jaar echt wel heel veel misgelopen met zowel de deadlines als de verspreiding, en ik ben ervan overtuigd dat de redactie het in de toekomst niet zo ver meer zal laten komen. Twee tips kan ik jullie alvast geven :
1. Plan jullie deadlines i.f.v. de nationale race-kalenders. Niemand ligt te wachten op artikels die reeds twee maanden achterhaald zijn. Door een degelijke planning van deadlines kunnen jullie "vrij recente" verslagen brengen. Bvb : verslagen van de 24u van Zolder, waarnaar jullie vragen, zijn echt wel achterhaald tegen de publicatie van het clubblad, want die komt er dus ongeveer DRIE MAANDEN na deze wedstrijd. Zeg nu es eerlijk mannekes...toch niet optimaal hé...
2. Werk als redactie ook het volledig geheel af, van A tot Z. Als jullie te afhankelijk zijn van anderen (zowel intern als extern), wat dit jaar deels het geval was, dan moet het wel fout lopen, en is het zonde van het werk dat "de Perdieuskes" erin steken.
Kritiek geven is makkelijk, doch ik hoop dat deze kritiek door jullie als opbouwend wordt beschouwd. Het is dan ook enkel mijn bedoeling jullie een stap in de goede richting te laten zetten, en niet om de zaak in de grond te boren, want dat is al te makkelijk.
Maar dat weet Maarten ook wel, veronderstel ik.
|