De wedstrijd was inderdaad goed georganiseerd. Proficiat voor de organisatie.
Wat de race zelf betreft, die is ook goed afgelopen... zeer goed zelfs, de eerste plaats.
Doordat ik niet elke dag mijn PC aanzet had ik nogal laat gezien dat de PADDOCK karting eraan kwam. 'k Had eigenlijk nog maar een dag tijd om in te schrijven. Bijgevolg vroeg ik aan Nick, een collega op het het werk, of hij geen goesting had om mee te gaan karten. Ik had al eens 2 keer tegen hem gereden en hij ging wel goed vooruit, zeker en vast voor iemand die niet veel kart. Nick doet namelijk meer aan pocketbike en supermotard.
Nick vertrok vanop een vijfde plaats en na ongeveer een tien minuten zat hij waar hij moest zitten : eerste.
Na 20 minuten nam ik dan het stuur over waardoor we terug zakten naar een zesde plaats geloof ik. Na mijn stint van een half uur lagen we terug op een eerste plaats.
Nick nam terug het stuurwiel over, waardoor we terug enkele plaatsen zakten. De flying paddockers, met Driesco en Marshal, hadden ondertussen de leiding overgenomen. Maar Nick gaf volle gas en klom terug op naar een eerste plaats.
Toen het tijd was om mijn tweede en laatste stint te rijden had Nick bijna een ronde voor op de tweede, DB racing, die samen met ons de laatste pilotenwissel maakte.
Althans, zo dacht ik. want G&A had hun 3 wissels al gedaan, waardoor zij plots op een tweede plaats kwamen te liggen. Ik verschoot serieus toen men teken deed dat ik slechts een vijftiental seconden voor lag op G&A ... en ze naderden (omdat ze dichterbij kwamen).
Met nog een vijftiental minuten te gaan zou die voorsprong normaal gezien groot genoeg moeten zijn, dus nam ik zeker geen risico's. Op enkele ronden van het einde werd het echter nog serieus spannend, waardoor die van ons haar nagels weeral naar de vaantjes zijn. Met nog enkele ronden te rijden kwam ik achter een gevecht terecht voor de derde plaats (denk ik toch) tussen DB racing en Dirk Geerinckx. 2 Snelle jongens, dus ik maakte mij nog altijd niet echt zorgen. Ik was niet echt van plan mij te mengen in de hun strijd, ik had mijn les wel geleerd in de MAK karting van Aalst (degenen die er waren weten wel wat ik bedoel). Toen kwamen we echter met zen drieën achter Werner te hangen en had ik schrik dat G&A met rasse schreden zou naderen. Maar gelukkig, zo sportief als Werner is liet hij ons alle 3 passeren (hij had is anders moeten proberen

). Na dit spannende slot viel dan uiteindelijk de geblokte voor ons als eerste.

.
Verder wil ik ook nog even zeggen dat alle piloten zeer sportief reden, er was dikwijls zelfs geen blauwe vlag nodig om een tragere piloot kenbaar te maken dat hij een snellere piloot voorbij moest laten. Proficiat aan allen

.
En natturlijk ook een bedankje voor Nick, die op het laatste moment nog heeft willen meedoen, en hoe, fantastisch. Hopelijk heeft hij ook niet teveel last gehad met zijn vriendin, want die verjaarde op de dag van de karting. Maar dat was hij effe vergeten toen ik hem vroeg om mee te karten, gelukkig maar.