Zwaar weer in fusiebesprekingen DTCC – New Procar (vervolg)
In de Belgische media duiken thans berichten op dat de onderhandelingen tussen het Procar-kampioenschap en het DTCC helemaal niet zo soepel verlopen. De Belgen zijn, volgens deze bronnen, hard op weg om de drie bestaande Procar categorieën (de exotische Silhouette- en Supertoerisme-klassen, de met het DTCC vergelijkbare Superproductie-klasse inclusief Groep N, en een kleinere klasse voor auto’s als de Peugeot 106) in de Belgische ‘Gentlemen Drivers Cup’ (GDC) op te nemen. Dit is een raceserie voor privateers met een GT of een toerwagen, waarin ‘kanonnen’ als een Chrysler Viper of een Porsche GT3-R niet welkom zijn. Voor deze auto’s is er immers het Belcar-kampioenschap. De races van deze klasse duren twee uur en vijf minuten, het startveld telt circa 50 auto’s. Het is thans de bedoeling dat het Procar-veld in deze raceserie wordt opgenomen, waarin de huidige drie Procar-klassen blijven bestaan. Als dat doorgaat, betekent dat de doodsteek van een eventuele fusie tussen DTCC en Procar.
Niet definitief
“Er is een kink in de kabel gekomen”, geeft directeur sportif Ron Kluit van de NAV toe. Volgens hem is het niet zo dat de kansen op een Benelux-kampioenschap op basis van het DTCC en New Procar verkeken zijn. “Binnenkort gaan we weer met z’n allen rond de tafel zitten. Wij geven ons niet zo gauw gewonnen.”
Wat ging er voor de NAV fout? Volgens Kluit heeft het niets te maken met een eventuele kalender van het Benelux-kampioenschap (hoe vaak rijden we in Nederland, hoe vaak in België?) of met de Silhouette- en Supertoerisme-klassen, waarvoor in een eventuele Benelux-titelstrijd geen plaats meer is. “Het is een politieke kwestie”, meent Kluit. “De Belgen kiezen hun eigen weg.”
Daarnaast is er een aloud probleem. “Het draait allemaal weer om geld”, sluit Kluit af.
http://www.racingonline.nl/cms/show2...4&categorie=25
We hoeven er niet toe, ze komen naar ons!