View Single Post
  #64  
Old 04-01-2003, 12:57
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Bon, om alle gezeik over Koen en Jurgen te relativeren en hun prestaties geen oneer aan te doen, volgt hier een kort verslagje van de eerste drie etappes, door mij op de voet en ter plaatse gevolgd.

Bij de proloog kregen beide wagen van AD Sport de opdracht om gewoon die ene kilometer te rijden, het is nu één maal een verplicht nummer. Dus namen Koen en Michel geen jumps, reden zeer behouden en brachten hun materiaal ongeschonden aan het einde van het traject.

De etappe naar Narbonne kregen ze dezelfde opdracht. Michel kweet zich feilloos van zijn taak, uitstekend genavigeed voor Alfonso. Ook Koen en Jurgen startten behouden en hielden zich aan de richtlijnen. Een steen op het parcours gooide echter roet in het eten. Daar de RAV 4 met vrij harde vering was vertrokken, was het voor Koen onmogelijk om nog 100% in te sturen nadat de wagen aan het "wippen" was gegaan. Resultaat : een koprol en een grote vloek van Koen er bovenop. Vrij veel schade, maar chassis en mechaniek bleven gespaard.

Ook op het strand van Castellon moesten de AD wagens het behoedzaam gaan doen. Door het vervangen van de voorruit van de RAV 4 was er blijkbaar een probleem ontstaan met de ruitenwisser, die alle dienst weigerde. Vrij vervelend op de stukken waar je door het water moet, en nog vervelender als er dan ook nog stof in gaat plakken. Niettegenstaande het feit dat het zicht met zo'n 60% beperkt was, reden Wauters-Damen dus toch nog een zeer aanvaardbare rit. Ook Michel en Alfonso deden het weer naar behoren, en hielden zich perfect aan de richtlijnen van het team.

Oh ja nog iets : je laten kloppen door mensen als Jacky Loomans of Joost Van Cauwenberghe is echt geen schande. Zij zijn ook amateurs, maar er dient wel gezegd te worden dat zij, net als Koen, met semi-fabrieksmateriaal aan de start komen. Daarnaast zijn het beiden ervaren Raid piloten, die reeds in het verleden bewezen wat ze kunnen. Wauters persteerde inderdaad tot op heden nog niet zo sterk, als je op de naakte cijfers oordeelt. Maar als je de omstandigheden bekijkt, ziet het er toch niet zo slecht uit. Iedereen weet immers dat de Dakar nog moet beginnen. En de Rav 4 : tja, kinderziektes zijn er altijd, maar wij weten maar al te goed dat voor de RAV 4 Lybië en Egypte de meest geschikte terreinen bieden. Europa was een verplicht nummer, Tunesië wordt een doorgedreven opwarming...

Groeten,
Dries
Reply With Quote