View Single Post
  #90  
Old 10-01-2003, 20:05
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Uit het kamp van Mattijs het volgende nieuws:
Quote:
Die van d'organisatie....da zen kiekes.....(cit. Pascal Feryn)
Waar zitten die mannen toch en wat zijn ze ginder allemaal aan het uitspoken ? Meer vragen werden er de laatste dagen niet meer gesteld.
Met de rit van gisteren was het mysterie rond het Feryn Dakar Team compleet.
De toyota 313 kwam op geen enkel CP door !! De Toyota 313 zou rond de middag van start gaan. Joris Mattijs en Pascal Feryn wisten maar al te goed dat het geen eenvoudige opdracht zou worden. Een rit van totaal 727 km in combinatie met een statuur rond de middag geeft maar één garantie, de duisternis. Eén van de moeilijkheden is de manier waarop de nacht valt. "Valt" dit moet je in Afrika letterlijk nemen, op een tijdspanne van 5 minuten is het pikken donker. Zowel voor piloot als co piloot is het het eerste half uur een bijzonder lastige overgang. Komt daarbij nog dat samen met de nacht ook de vrieskoude komt.
Na de defecte radiator moest het Feryn Dakar team noodgedwongen als allerlaatste van start. De problemen met de vrachtwagens en de duisternis, te veel om te herhalen.
Het Feryn Dakar team had maar één ding voor ogen, zo snel mogelijk voor de vrachtwagens geraken. Al bij de volgende etappe lieten ze enkele vrachtwagens achter zich. Een opgewekte stemming aangezien Joris en Pascal de zekerheid hadden dat ze de volgende morgen al enkele vrachtwagens van bij de start achter zich zouden laten. Dit was enkel een rekenkundige zekerheid. "De kiekes van d'organisatie" dachten hier heel anders over.
Drie dagen na elkaar lieten zij het na om de startvolgorde van de laatsten in het klassement aan te passen. Dus drie dagen moest het Feryn Dakar Team na de vrachtwagens van start. Niemand van de organisatie ging op het protest van Joris en Pascal in, de verantwoordelijkheid ging van de één naar de ander maar het Feryn Dakar Team bleef als laatste aan de start. Net als de voorgaande dagen moesten Joris en Pascal dus ook gisteren als laatste van start.
Het rijden ging behoorlijk vlot. Bij CP1 kregen ze van de organisatie echter voor een originele verassing. Het CP1 controle punt was reeds verlaten, inderdaad de Toyota 313 was bij het CP1 maar de mensen van de organisatie hadden het niet nodig gevonden om op de laatste te blijven wachten. Door deze onbegrijpelijke situatie hebben Joris en Pascal het zekere voor het onzekere gekozen en zijn ze over de weg naar de finish gereden. Door deze beslissing hebben ze echter drie CP's gemist. Dit is het maximum toegelaten CP's dat men mag missen.
Eén meer en de rally is voorbij.
Na aankomst in het bivak zijn Joris en Pascal hun verhaal gaan doen bij Hubert Auriol. Door zijn jarenlange rally ervaring had Hubert begrip voor deze situatie. Het resultaat van dit gesprek is dat er officieel maar twee CP's gemist zijn. Belangrijk voor de komende dagen want zo heeft het Feryn Dakar Team nog één CP als joker. Een ander resultaat van het gesprek met Hubert Auriol is dat de het Feryn Dakar team vanaf vandaag terug op de juiste plaats kan starten. De miserie van de vrachtwagens zal zo langzaamaan verdwijnen
Dat van die 3 CP's missen kan misschien ook verklaren waarom Wauters toch over het parcours rijdt.

Nog een fotoke van Feryn:

Bron: http://www.feryndakarteam.be/
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote