Ai spijtig, zeker om dan om zo'n eigenlijk onozele reden uitgesloten te worden. De mechaniekers hebben zeker goed werk geleverd, doch ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze die RAV4 te licht en te snel hebben willen maken. Ik weet ook wel dat het daar in de woestijn extreme omstandigheden zijn, maar uit ervaring zou een team als ADsport mijns inzien toch ongeveer moeten weten hoe stevig het materiaal moet zijn. Afgezien van enkele ongelukken door pech/fouten in pilotage is het keer op keer de voor- en vooral achterbrug die kapot gaan. Is deze dan toch niet te zwak? Misschien toch voor volgend jaar deze wat steviger maken? bedrijfszekerheid is toch nog altijd het eerste streefdoel, en daarna pas snelheid. Toen ik voor de dakar de RAV4 en Koen Wauters die zijn ambities kwam verkondigen zag had ik persoonlijk zoiets van: Dit gaat niet goed komen, een nieuwe ontwerp en direct hoge ogen willen gooien. Het is natuurlijk maar een voorgevoel en ik hoopte dat Wauters het ook zou kunnen waarmaken, maar mijn voorgevoel zat precies toch juist.
Ik ga hier natuurlijk niet beweren dat ik het zelf beter zou kunnen, maar ik denk dit misschien wel meerdere mensen is opgevallen. In ieder geval, volgend jaar beter!
FF
|