T was de bedoeling om de CP's te missen, rijders, die niet voor een topklassement gaan, doen da regelmatig, als er problemen zijn met de motor of dergelijke. T is mij wel niet duidelijk of men hen eruit heeft gehaald omdat hij de CP's miste of omdat hij afweek van de alternatieve route, die de CP's niet volgt. Dit laatste lijkt me al raar. En het zal dus wel de eerste zijn, maar met mijn, toch wel beperkte, kennis van het reglement mochten ze dit niet doen, aangezien ze dat 'missen' mogen toepassen. Misschien moet er iemand met een serieuze kennis van het reglement de situatie komen uitleggen. Wat ik wel weet is dat Loomans ook in een rit drie CP's miste en uit koers werd gezet, maar de reden was dat hij de finishlijn zelfs niet overschreden had, hij was onmiddellijk naar het bivak gereden. Wauters zou de finish wel overschreden hebben en maar 3 CP's gemist hebben.
Quote:
Vandaag spelen we het slimmer, we nemen de controleposten niet, we proberen gewoon van de start naar de finish te geraken. We willen gewoon die rustdag, maandag, halen en daarna zien we wel weer verder, dus duimen maar!
|
Bron: telenet, 10/01/2003
Da ging dus over de rit van 11/01, de rit met schorsing als gevolg.