Thread: unauthorized
View Single Post
Old 24-01-2003, 01:33
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

unauthorized

Dit kreeg iemand met een site over Ferrari te verwerken in zijn mailbox:

Geachte heer,

bij een lukrake zoektocht op Internet ben ik toevallig op uw site terechtgekomen.

Hoewel wij uw site een geslaagde lay-out toeschrijven en wij het natuurlijk altijd aangenaam vinden wanneer er sites aan ons merk opgedragen worden, hebben wij eveneens de taak te waken over de integriteit en bescherming van het merk en logo Ferrari. Daarom dienen wij ook op te treden wanneer volgens ons het gebruik van dit logo, foto's en tekst ongeauthoriseerd is.

Daarom vragen wij u vriendelijk ons de schriftelijke toelating die u van de invoerder (onszelf) en/of van Ferrari SpA hebt verkregen voor te leggen, aangaande het gebruik van foto's, logo's en tekst die gekopieerd of geript zijn van de Ferrari Belgium site, en/of van de verscheidene officiële Ferrari sites (Ferrari World, Ferrari Galleria, Ferrari Media, Ferrari Shop, Ferrari Owners). Let op: het betreft hier enkel de foto's, logo's en tekst afstammend van onze sites of de sites van Ferrari. (foto's Galleria Ferrari, tekst+foto's "50 Anni di Passione"), dus niet de scans van
Indien u deze documenten niet kan voorleggen, dan verzoeken wij u vriendelijk doch met aandrang om deze ongeauthoriseerde tekst, foto's en logo's te verwijderen van uw site. In elk geval dient het officiële Ferrari logo van de site verwijderd te worden.

U kan mij steeds bereiken voor meer informatie hieromtrent.

Met dank bij voorbaat, vriendelijk groeten en Forza Ferrari.

Jan Van den Eede
Marketing Assistant
Garage Francorchamps

Lozenberg 13
1932 Zaventem
Belgium
Phone: +32 2 725 67 60
Fax: +32 2 725 65 62
E-mail: Jan.VandenEede@garagefrancorchamps.be
Web: http://www.ferrari-belgium.be
Web: http://www.maserati-belgium.be

De jongen was zo ontgoocheld over deze uitlatingen dat hij zijn site onmiddellijk van het net heeft gegooid.
Ik heb dus helaas ook niet kunnen achterhalen in hoeverre hij "misbruik" maakte van de informatie.
Ik veronderstel dat er verdeelde meningen zullen zijn omtrent dit voorval en post dit dus ook uit nieuwsgierigheid naar de reacties.

Ik volg alvast de man van Ferrari in zijn denkwijze, gebruik van gegevens kan; maar dan wel op aanvraag en met de eventuele toelating die daar kan uit volgen.