Thread: Bruno Cauovy
View Single Post
Old 24-01-2003, 11:48
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by joost
Toch even een reactie. Ik dien toch niet in Parijs-Dakar aanwezig te zijn geweest om een mening te vormen over dit evenement. Geen enkel lid van de parlementaire onderzoekscommissie over het Heyzeldrama was daar ter plaatse en zij trokken conclusies en oordeelden, idem voor zowat alle rechters en hun rechtzaken. Wanneer ik de nuchtere cijfers bekijk, dwz. het aantal doden gespreid over de geschiedenis van de rally dan kan ik mij een mening vormen. Het volstaat deze cijfers te vergelijken met de cijfers uit andere autosporttakken en je kan concluderen dat deze rally-raid gevaarlijker is dan veel andere autosportevenementen. Op basis hiervan vorm ik mij een mening die anderen niet hoeven te delen.
Bovendien vind ik de opmerking van Peter Baert over de weekenddoden in deze context weinig relevant. Het verkeer dient in de eerste plaats als een sociaal gebeuren benaderd te worden terwijl Parijs-Dakar een louter 'sportieve en compititieve' aangelgenheid is. De vergelijking loopt dan ook mank.

Groeten,

Joost
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt!, Le Dakar is inderdaad de gevaarlijkste sport die er is, je wordt zomaar aangehouden en de lokale bovolking vraagt even of je van de motor af wilt stappen en inleveren maar, als je het nog slechter wilt bekijken dan kan dit ook in het donker gebeuren.

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote