Quote:
Originally posted by joost
Toch even een reactie. Ik dien toch niet in Parijs-Dakar aanwezig te zijn geweest om een mening te vormen over dit evenement. Geen enkel lid van de parlementaire onderzoekscommissie over het Heyzeldrama was daar ter plaatse en zij trokken conclusies en oordeelden, idem voor zowat alle rechters en hun rechtzaken. Wanneer ik de nuchtere cijfers bekijk, dwz. het aantal doden gespreid over de geschiedenis van de rally dan kan ik mij een mening vormen. Het volstaat deze cijfers te vergelijken met de cijfers uit andere autosporttakken en je kan concluderen dat deze rally-raid gevaarlijker is dan veel andere autosportevenementen. Op basis hiervan vorm ik mij een mening die anderen niet hoeven te delen.
Bovendien vind ik de opmerking van Peter Baert over de weekenddoden in deze context weinig relevant. Het verkeer dient in de eerste plaats als een sociaal gebeuren benaderd te worden terwijl Parijs-Dakar een louter 'sportieve en compititieve' aangelgenheid is. De vergelijking loopt dan ook mank.
Groeten,
Joost
|
Mijn mening is dat men een situatie veel moeilijker juist kan inschatten als men nooit ter plekke is geweest of niet genoeg info hierover heeft. Men kan altijd een opinie hebben, maar die zal veel juister zijn als men ter plaatse was en nie als men dat op 1000den kilometers verder moet doen.
En de Dakar is iets unieks, t is veel gevaarlijker dan circuitracen, want daar kent men het circuit en zelfs gevaarlijker dan rally, men kan verloren rijden, er staan minder of zelfs geen toeschouwers die u kunnen helpen als er iets gebeurt...