Thread: Petite pensée
View Single Post
Old 20-03-2003, 21:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik zou niet weten waarom wij als "leken" hierover geen mening mogen hebben? Saddam is zeker geen heilige maar door dat voortdurend "getreiter" van Amerikaanse kant zal dat er niet op beteren. Bush moet gewoon de lompste, meest hypocriete mens op deze aardbol zijn: blijkbaar een familietrekje daar... Hij wil per se Irak aanvallen terwijl Noord-Korea toegeeft dat het zwaar aan het investeren is in een nucleair programma. Op ditzelfde ogenblik worden in een buurland van Irak, nl Iran, nog mensen openbaar opgehangen, de handen afgekapt en zweepslagen uitgedeeld. Gruwelijk maar het is zo. Vrouwen genieten in Irak veel meer vrijheden als in het fundamentalistische regime, door de VS geïnstalleerd als ik me niet vergis, in Iran: daar wordt nergens iets over gezegd, raar maar waar.

Ik vind persoonlijk dat het hogend tijd wordt dat er groot Europees leger komt. Dit om toch een beetje tegengewicht te geven tegen de Amerikaanse reus. Zoals mijn leraar Frans (Eddy Lornoy: een legende op mijn middelbare school) ons enkele jaren geleden op kwade toon zei: "Les Américains? Ce sont les Gendarmes du monde!"

Moge de scherpe woorden van Duitsland, Frankrijk, Rusland, China, België,... voor de aanval van Bush en Blair een troost zijn voor de Irakezen
Reply With Quote