Thread: Mini test dag
View Single Post
Old 22-03-2003, 22:09
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ok, nu ook even mijn mening.

Blijkbaar heb ik vandaag leren rijden. Nog nooit was me opgevallen dat ik vel fouten maakte en dat ik met de Clio 1.54 kon rijden, mits veel te vragen van het materiaal. Vandaag begon ik met de Mini rond de 2.10. Veel te traag dus als je de tijden vergelijkt met deze die op de testdagen gedraait waren.

De ophanging stond verkeerd, de bandendruk zat niet goed, enz... Na ongeveer 2 uur testen had ik mezelf even opgepept om toch eens volluit te gaan tegen de regels van alle logika in. 450 km op de teller en zonder pardon even op de limiet willen rijden. Marnix Vandermaessen reed voor me en ik dacht : wat hij kan, kan ik ook. Hij staat hoog genoteerd om een top 5 plaats te behalen dus ik erachteraan. Tot mijn grote verbazing kan ik heel goed volgen. De reden ! Ik dierf verdomme gas geven in de eerste linkse en de kanaal 2. Vroeger ging ik daar veel te braaf door mom het materiaal te sparen maar nu lukte dat als bij wonder. Weken al zeg ik bij mezelf dat ik sneller moest, en nu lukte het eindelijk. In de laatste sessie klokte ik een 2.04.62, zo een 1.56 sec. trager dan de snelste tijd die we vandaag geklokt hebben. 2.02.99 was de snelste tijd die we genomen hebben vandaag. Jan reed op dat moment een goede 2.06.56 wat zeker nog beter kan. Het is trouwens door Jan dat ik de eerste linkse en de Bianchi sneller durf te nemen.

Wat de opmerkingen over de wagen betreffen : er zijn inderdaad minpunten, vooral de remmen. Buiten de héél dure prijs zijn deze ook zeker nog voor verbetering vatbaar. Voor de rest moet ik vaststellen dat onbekende rijders met een groot hart hier wel eens brokken zouden kunnen maken in het kampioenschap. Grotere namen gingen verloren in het grote geweld van sommigen. Wat ik nu al zeker weet is dat het voor sommigen een heel duur kampioenschap gaat worden. Wil je meedingen voor de top dan gaat het handevol geld kosten. Heb vandaag zo een 5 nieuwe kardans zien steken, massa's remblokken en kilo's rubber. Natuurlijk kan het ook anders hé mannen.

Conclusie : heb mij rot geamusseerd, heel veel bijgeleerd en de ontvangst en Mini Paddock Lounge is echt af. Een ticket en zijn prijs meer dan waard.

Een plaats tussen 10 en 15 moet in onze mogelijkheden liggen.

Snelle jongens van vandaag.

Verbist
Philliparts ( zeer snel nr 32 )
Ruben Maes
Delmotte

Zij draaien nu zo ronde de 2.02.80 (90)

Die vooropgestelde tijden onder de 2.00.00, zet de champagne maar al klaar voor die mannen.
Reply With Quote