View Single Post
Old 07-04-2003, 11:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Angry ADSL - van een droom tot nachtmerrie!

Ik heb er even aan getwijfeld of ik wel een thread zou aan spenderen, maar goed, hier een kort relaas van de afgelopen 2 weken.

Bon, na lang wikken en wegen (voornamelijk kosten - ik kwam met modem niet aan 1.500 BFr per maand ) dan toch besloten om naar ADSL over te stappen. Waarom ADSL, easy installation, geen gedoe met Telenet kabels in mijn huis, reeds 20 Mb website ingebruik bij Skynet, website aangemeld bij x-aantal andere sites, dus bij evt. omschakeling ook al dat werk er nog eens bij, dus... logische beslissing om de Belgacom ADSL in huis te halen. Bovendien had ik enkele maanden geleden bij moederlief, hetzelfde geinstalleerd en alles PERFECT!!

Bij mij dus niet. Ik heb er 4 dagen en evenveel winkels overgedaan om een pakket te vinden. Ofwel gesloten na 17.00, ofwel Belgacom winkel verhuisd, ofwel foutieve routeplan gekregen. Te wild om los te lopen en waar te zijn, maar wel een voorbode voor wat nog moest komen. Eens pakket betaald, moest ik 4 dagen op aktivatie wachten (+weekend zijn dus 6 dagen) Maar soit, ik was nu zover, dus geduldig kon ik wel wezen. 19 maart zeggen en schrijven zou mijn ADSL dus moeten werken... NIET DUS, geen synchro. Allez, gebeld naar hulplijn, afspraak met technieker gemaakt voor vrijdagmiddag, halve dag verlof genomen... geen technieker gezien. En weer een weekend eraan zonder ADSL.

Bon, nieuwe afspraak gemaakt, technieker wel langsgeweest, foutje intern in mijn huis - Belgacom "RC-kring-doosje" ertussenuit gehaald - en het werkte. "Met de beste overdracht snelheid mogelijk" volgens da pee. Yeah right dacht ik nog. Nu goed, het werkte tenminste. Net lang genoeg om mijn site nog een te vernieuwen. Vorige week dus niet anders gehad dan een verbinding die om de haverklap uit valt. Transmissiesnelheden naar beneden aangepast, niets helpt. Dus nog maar eens gebeld en ze zullen vandaag nog maar eens iemand langs sturen.

Ben ik blij met ADSL? Tot nu toe is het een grote ontgoocheling geweest. Voila, en ik ben mijn ei kwijt. Dank u Paddockers om te lezen tot hier
Reply With Quote