Quote:
Originally posted by speedkicks
Ik vindt dat allemaal zever in pakskes.
Over het snelheidsverschil in Le Mans klaagt toch niemand . En tussen de proto's en de GT's is dit hetzelfde. Voor mij geeft dit juist iets extra's. Zeker in Zolder waar de GT's het zwaar hebben tegen de wagens uit touring. Remember de Finse Audi !!!
Er is al zoveel over eventuele veranderingen van de formule verteld, en ik kan hier enkel nog aan toevoegen dat de verscheidenheid en de verschillen tussen de wagens de sterkte is van de Belcar.
|
Effen bijsturen. Het was niet mijn bedoeling om de format van de Belcar in twijfel te trekken. De mix tussen GT's en toerwagens is OK. Wanneer ik sprak over een Belcar met 2 snelheden, bedoelde ik dat figuurlijk over het niveau van de piloten. Je hebt professionele en amateurpiloten met de juiste ingesteldheid en bekwaamheden enerzijds, en je hebt anderzijds vrijetijdspiloten die niet meer beseffen waarmee ze bezig zijn. Er rijden in de Belcar een aantal piloten rond, die daar echt niet meer thuishoren. En dat heeft niets te maken met het feit of je nu met een GT of een Toerwagen, met een snelle of een langzamere wagen rijdt.
Om dan toch maar man en paard te noemen : wat Vannerum donderdag gepresteerd heeft, is wel oerdom! Twee dagen voor een belangrijke wedstrijd zulke risico's nemen met een wagen die je nog helemaal niet beheerst, getuigt wel van een totaal gebrek aan professionalisme. En het is inderdaad niet de eerste keer dat Vannerum zo een stommiteiten uitsteekt.