View Single Post
  #1  
Old 18-04-2003, 12:48
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Belangrijke reglementswijziging

Vorige week op het NRF was er consternatie en ongeloof alom bij vele teams (hoofdzakelijk in de Toerisme-klasse) bij de Technische Controle owv niet reglementaire bumpers. Probleem is nu dus opgelost:

ADDENDUM NR.2 aan het TECHNISCH REGLEMENT van het NATIONAAL UITHOUDINGSKAMPIOENSCHAP MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2003



KOETSWERK EN CHASSIS



25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aėrodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aėrodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.





Te veranderen in:


25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aėrodynamische hulpmiddelen zoals vleugels en diffusers zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen – zonder buitenspiegels – overschrijden. Het gebruik van splitters en dive plates is toegelaten, op voorwaarde dat zij in Divisie GT maximum 80 mm en in Divisie Toerisme maximum 120 mm voor de neus van de wagen uitsteken (zoals beschreven in Bijlage J van het FIA-Jaarboek 2002, tekeningen 258-1 en 258-2). Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aėrodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.



Addendum 2 goedgekeurd door de NSC van de RACB Sport op 13 april 2003.
Reply With Quote