Tijd voor een paddock meeting voor motards ?
En ja, Bezemwagens systeem is ook voor mij net omgekeerd. Raar. 'k Denk wel dat de gewichtsverplaatsing op een chopper groter is omdat je dan zowat je hele been moet bewegen en naar buiten steken. Bij mij is het enkel m'n onderbeen dat ik uitsteek en dat steekt dan nog onder mij ipv helemaal voor me, dus qua gewichtsverplaatsing valt dat serieus mee. Hangt ook af van de snelheid. Als ik met manoeuvres bezig ben, probeer ik het zo min mogelijk (lukt me niet altijd ; maar het is het best dat in de mate van het mogelijke te vermijden. Als ik wegrij, steunen m'n voeten na een seconde al op de voetsteunen ipv er nog 30 meter naast uit te steken, wat veel meer onbalans in de hand werkt), maar als ik iemand tegen 90 voorbijsteek, is dat geen enkel probleem.
Maar mijn ZZR is wat topzwaar, iets waar jij, Sennake, helemaal geen last van zou moeten hebben, wegens het heel lage zwaartepunt en na wat oefening zou je normaal gezien probleemloos tegen 10 km/u of nog trager moeten kunnen rijden met beide voeten op de voetsteunen en helemaal in evenwicht.
Maar eigenlijk moet het voor jou wel een hele verandering zijn (en niet in goede zin vermoed ik) : ipv Leopoldsburg naar Evere elke dag. Ik zou het niet graag doen eerlijk gezegd. Ik heb het geluk dat m'n huis en werk vlakbij een station gelegen zijn en dat er een rechtstreekse treinverbinding is.
__________________
Last edited by Mario; 22-04-2003 at 08:22.
|