Was er twee weken terug enige controverse over de gemaskerde rijder (Bas Leinders). De klojo (vermoed David Saelens) van deze week doet het niet voor minder.
Een aanrijding tussen de gemaskerde rijder en de Fransman Simon (naar zijn zeggen op dat moment op pole-position) op en rond post 11 & 12 (Villeneuve) had als resultaat dat beide clio's zeer zwaar beschadigd waren. Ongeluk zelf hebben wij op post 13 niet kunnen zien.
Beide auto's trachten op kruipsnelheid de paddock te bereiken.......echter de nr. 13 (gemaskerde rijder) viel stil bij post 14 op de brug. Wagen nr. 76 (simon) bij ons op post.
Aan de reactie van Simon was te oordelen dat de schuld lag bij de gemaskerde rijder. Meneer zette op een lopen richting naar de zwarte bandiet...............tis dat we met twee man hem staande hielden. Was wel lachen, ik sprak hem in het engels toe om kalm te blijven en geen gekke dingen te doen......maar meneer eiste dat men frans tegen hem sprak. Nou, dacht het niet............toen ik op iets andere toon, nog steeds engels, tegen hem sprak......werd ie poeplief. Naderhand heeft ie zelfs zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag jegens mij en mijn compaan-buitenwipper
De zwarte bandiet koos het hazepad....typisch vluchtgedrag
Nu klaagt de race-organisator wel dat de vorige race 31 van de 37 wagens "gedeukt" het strijdtoneel verlieten..............maar van de andere kant vragen ze erom met dit concept.
De gemaskerde bandiet moet toch dienen als een "promotie-stunt"...........zorg dan dat die man zich aan de spelregels houdt. Zoniet toon dan eens wat lef en gooi zo iemand van het circuit.
Zolang de straffen niet zwaarder worden zal de ethiek van de rijders in de Yariscup en de Clio's niet verbeteren.