View Single Post
  #13  
Old 01-05-2003, 20:59
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: As
Posts: 80
Moeilijkheden met de Mini

Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden. Maar daar worden er nog meer brokken gereden.
Voorlopig hebben we nog geen weet van aanpassingen aan de Mini zoals hij nu is, behalve dat er andere remblokken worden gebruikt en dat de koeling van de remmen een beetje is aangepast.
De banden zijn zeker nog goed voor de volgende wedstrijd en hebben, na 1 vrije training, 2kwalificaties en 2 wedstrijden, nog niet zoveel afgezien dat we ze zouden moeten vervangen. Maar met nieuwe banden rijden betekend altijd betere prestaties.
Het probleem met de remmen is gewoon een feit dat de schijven te klein zijn van diameter en dat ze te warm worden, hierdoor gaan de blokken blokkeren en worden krom geduwd door de remcilinders, de dikte van de remvoering is nog voldoende maar de blokken zijn krom en werken daardoor niet meer zo goed. Zelfs de remcilinderhoezen verbranden door de hitte.
Voor de rest, dit is een nieuwe wagen om mee te racen, afstellingen moeten nog gezocht worden, betere teams en piloten hebben meer ervaring in afstellen van een auto en zullen zo veel sneller tot resultaten komen dan de mindere goden.
Sommige piloten hebben totaal geen ervaring met Cup-racen en dat is nog altijd wat anders dan meerijden in de Belcar, waar men veel meer ruimte heeft door het PK-verschil.
Natuurlijk zijn er een aantal ongelukken gebeurd met de bijhorende schade, ik moet wel zeggen dat de carrosserie veel delicater is dan die van een Clio of een Yaris, en dat er bij het minste contact schade is. Voor de volgende wedstrijd zoveel te meer reden om van elkaar af te blijven.
Maar zoals in de Clio Cup zullen er wel maatregelen genomen worden tegen de grootste brokkenmakers op de pilotenbriefing.
De technisch controle is optimaal en dat hebben we wel gezien met de uitsluiting van Fred Bouvy voor 4 wedstrijden.
Reply With Quote