View Single Post
Old 02-05-2003, 22:23
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Ik denk niet dat iemand de correctheid of de eerlijkheid van de wedstrijd op zich
in twijfel trekt. Wat natuurlijk iedereen ( en ik ook ) meteen uitrekent is
de totale opbrengst. Bij 250 deelnemers: 12500€; bij 150: 7500€. (onder de 150 = annulatie)

Is er geen (noemenswaardige) schade... dan brengt dit inderdaad (veel) geld op.
Wordt er na 23h en 59min de wagen compleet "total loss" gerreden door de winnaar van de wedstrijd dan zal het project misschien in de buurt van een nuloperatie komen...

't is in ieder geval knap gevonden en uitgewerkt vind ik. 50€ is niet weinig geld; maar je krijgt dan ook 1 kans op 250 (nét iets meer dan bij de lotto) én de zekerheid dat de winnaar in een team terechtkomt waar het budget ok is én dat al enkele jaren actief is in de cup. En het gaat over een race en een wagen waar je als amateur zonder race-ervaring niet uniek bent op de startgrid. Ik vind het trouwens fair om de wedstrijd op voorhand te beperken tot 250.

Wat me niet helemaal duidelijk is is hetvolgende: als hoeveelste piloot de winnaar mag aantreden. 3de / 4de / ... 't kan zijn dat ik erover gelezen heb.

Aan iedereen met race ambities (en zo zijn er toch een aantal op depaddock dacht ik... vandaar mijn post) de keuze: een gokje van 50€ wagen, of sparen voor ander & beter

Last edited by Bart; 02-05-2003 at 23:38.
Reply With Quote