Ik kan het mij voorstellen dat het voor een beginnende rijder niet zo evident is om zo een faktuur te krijgen en zeker als je nog geen brokken hebt gemaakt. Maar als je de volgende wedstrijden meerijdt dan zal die faktuur wel dalen.
Natuurlijk doen er nu nog veel gastpiloten mee bij de verschillende teams, maar dat zal wel verdwijnen naarmate het seizoen vordert. Zoals ik al zei in een vorige post, betere piloten hebben zo een nieuwe wagen sneller en beter afgesteld dan de mindere goden. Sommige teams nodigen dan ook ervaren rijders uit, om de wagen goed en snel afgesteld te krijgen en dat voor het prijzengeld dat ze winnen in de races. Maar dat komt dan ten goede van de eigen piloten die de volgende races zullen rijden met die auto. Dus Diesco, als je slim bent nodig je een testpiloot uit om je mini af te stellen, dat betaald zich dubbel en dik terug in de volgende wedstrijden.
Vooraan rijden in een nieuwe Cup geeft ook extra publiciteit en zeker als er een bekende naam met jou auto rijdt. Maar na enkele wedstrijden vermindert die aandacht en zullen de grote namen van alleen achterwege blijven. Die ervaring heb ik ook gehad met de toenmalige Mazda MX-5 trophy.
Tenslotte, een nieuwe Cup, een nieuwe wagen, een nieuwe organisatie, dat vraagt om een beetje tijd, nodig om de kinderziektes eruit te halen.
Want met het New Race Festival was het mooi weer, maar waar moeten we gaan werken als het regent in Francorchamps. De Yariscup heeft daar mooie tentjes voor voorzien, maar dat heb ik bij de Mini's ook nog niet gezien.
Dus wacht nog enkele wedstrijden dan zullen er wel maatregelen genomen worden.
|