Dailysportscar wordt weer een betaalsite
Volgend onaangenaam bericht gelezen op Dailysports.com :
Subscriptions Are Almost Back (Please Read)
The amount of work involved – and the time it has taken – was more than any of us could have anticipated, but we’re nearly ready to go with returning the site to a subscription-based magazine.
There’s a whole new version of the site just about ready to go (don’t worry, it will look very familiar) and the plan is to push the button at midday BST (in the UK) on Tuesday, May 13.
Existing subscribers will receive their passwords by e-mail during the preceding 24 hours before the launch, while those of you who have been using us for the last two months will be able to subscribe on-line in a very straightforward manner….and the bonus is that you'll receive our coverage of the Le Mans Test Day this coming weekend, before you have to make a decision.
As of midday on Tuesday May 13, you should use REFRESH or better still CONTROL-REFRESH to bring up the revised site.
There will inevitably be the odd teething problem, but we believe we’ve sorted most of them. Now it's off to Le Mans….
Nu zal ik misschien wel tegenwind krijgen uit een bepaalde hoek, maar toch waag ik me aan enige kritiek :
- De site werd destijds een betaalsite, omdat Malcolm via die weg zijn inhoud wou beschermen. Althans, dat was de uitleg die er aan gegeven werd...Rare manier, je inhoud beschermen door je bezoekers te doen betalen...
- Tijdens die periode kende DSC zware problemen. De gehoopte registraties werden niet gehaald en de verliescijfers stapelden zich op...
- Door een technisch probleem (buiten de wil van DSC om, wel te verstaan) kon iedereen de afgelopen twee maanden de site VRIJ bezoeken. De visitors aantallen liepen zeer hoog op. Logisch : DSC is een zeer goede site, een topsite zelfs ! Met relevant nieuws en goede foto's. De investeerders (waarvan ik er eentje persoonlijk vrij goed ken) waren tevreden, en dachten aan een andere manier om geld in de lade te brengen om zo de site vrij te kunnen houden.
- Maar wat zien we nu ... we moeten binnenkort terug de creditcard boven halen. Dit leidt dus enkel tot één zaak : dramatisch dalende bezoekersaantallen (vanaf de vooropgestelde datum) en journalisten & fotografen die prachtig werk leveren, echt waar, doch enkel voor een paar honderden bezoekers...
- Wil je info, dan moet je betalen...kan toch niet hé mannekes... Geef je zelf info aan DSC, dan moet je zelfs nog betalen om je eigen info na te lezen...Helemaal niet meer te geloven. Ik weet nu wel dat ze daar aan de andere kant van het Kanaal nog steeds een "insulated mentality" hebben, maar dat men hierdoor tienduizenden buiten schot zet en kiest voor enkele honderden die willen (of beroepshalve moeten) betalen...echt belachelijk ! Hoe zouden de bezoekers hier reageren indien Pitstop.tv, Autosport.be, De Paddock, Misteryracing.com, Crash.net, ...noem ze maar op..., ook allemaal registratie + betaling zouden vragen ??? Trouwens, de bezoekersaantallen van deze sites liggen duizenden keren hoger dan deze van de "betalende" DSC site vorig jaar...Maar ja, een autosportsite die vrij van betaling is, heeft nu immers meer bezoekers dan een autosport-betaalsite.
(Joost, ik zal je hier een plezier doen : ik zal niet vermelden hoeveel betalende registraties jullie vorig jaar hadden, maar waarschijnlijk ken jij dat aantal ook. Effe nadenken dus, op een objectieve manier a.u.b. ... En : beschouw deze topic niet als een aanval naar jou toe, want dat is echt niet de bedoeling. Het is een constatatie van feiten, die ik persoonlijk vaststel en die rechtstreeks met het "betaalaspect" te maken hebben, en niet met de inhoud van DSC, want die is zeer goed !)
Last edited by Mistery; 05-05-2003 at 23:45.
|