Een reactie van een betrokkene:
voor alle duidelijkheid wil ik er toch op wijzen dat ik freelance werk voor dsc.com en niets te maken heb met welke commerciële beslissing dan ook. Malcolm Cracknell beheert de site, samen met nog enkele andere mensen en neemt ook de beslissingen. Ik word daar niet in gehoord wat ook normaal is. Persoonlijk sta ik niet 100% achter de beslissing en ben ik ervan overtuigd dat er andere manieren zijn om fondsen te genereren.
Wel wens ik erop te wijzen dat, en goede professionele contacten in 'internetland bevestigen mij dat, dat er op termijn wel zal moeten betaald worden voor content. Immers wanneer dezelfde filosofie van sommige mede-paddockers, zou worden doorgetrokken naar print, TV en radio dan zouden ook deze media gratis moeten zijn. Iedereen hier op de site betaalt zijn krant, Humo ed. Surf trouwens maar eens naar
www.destandaard.be
Het grote probleem voor DSC.com is dat de site op vlak van endurance zo professioneel is, let maar eens op het aantal scoops uit ALMS, FIA-GT, Le Mans,... dat er een full-time redacteur nodig is. En dat is natuurlijk Malcolm. Malcolm dient ook zijn dagelijks brood te verdienen en hoopt dit te doen door van zijn site een betaalsite te maken.
Ikzelf heb enige alternatieve ideeën en mocht er mij iemand ruggesteunen met een degelijke technische bagage dan ben ik bereid te investeren (tijd en $/€) om de site anders te runnen. maar daarvoor dien ik wel, met een degelijk businessplan Malcolm te overtuigen.
Aan u de uitdaging...
Joost