View Single Post
Old 10-05-2003, 00:27
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by flugel
Het is spijtig dat zulke dingen gebeuren, maar ik ben er van overtuigd dat er maar een kleine minderheid de 'cowboy' uithangt op het circuit...

Mss wel nuttig, dat men een soort puntensysteem hanteert dat aan de licentie gekoppeld hangt, als je een paar keer je voeten der aanveegt dat je licentie ingetrokken wordt (beetje op basis van het superbekende rijbewijs met punten dat er eigenlijk al lang zou moeten zijn, allé volgens da wet toch )
Dat het een minderheid is die deze cowboypraktijken toepast, daarvan moet je niemand overtuigen. Het probleem is echter hetvolgende. Al snel gaan we de reactie krijgen : als hij dat mag, mag ik dat ook en dan is er uiteraard geen stoppen meer aan.

Welk systeem men toepast om deze cowboys te stoppen maakt niet uit. Een schorsing, een licentie met puntensysteem, een verwijzing naar de laatste plaats, aftrek van punten... er zijn mogelijkheden genoeg en voor mijn part kunnen ze niet drastisch genoeg zijn. Het probleem is echter dat de veiligheid, noch de koersdirectie van sommige cups meewillen en ik moet er geen tekening bij maken waarom..... Zelden wordt er gevolg gegeven aan de rapporten die de marshalls schrijven naar aanleiding van één of ander incident.

Een voorbeeld : in de tijd dat ik begon als marshall, niet eens ZO lang geleden kon je bijvoorbeeld bepaalde interventies (zoals bvb het bestrijden van een oliespoor dat niet overdreven in omvang was) uitvoeren in volle wedstrijd. In de sector waar het oliespoor lag werd gewoon de gele vlag gezwaaid en de marshalls konden "rustig" hun werk doen. De piloten die deze sector naderden, minderden gas, haalden niet meer in, kortom ze handelden zoals het hoort. Momenteel is het zelfs zover gekomen dat de marshalls niet meer gerust zijn bij het bestrijden van een oliespoor TIJDENS de safety-car procedure....

Dat men hier maar eens over nadenkt. Men is van mening dat er geen wedstrijd kan doorgaan als er geen wagens en piloten zijn. Wel het volgende is ook waar : ER ZAL GEEN WEDSTRIJD DOORGAAN ALS ER GEEN MARSHALLS OF ANDERE OFFICIALS AANWEZIG ZIJN.

C U
Reply With Quote