rijden onder gele vlag is altijd iets speciaals
eens je voorbij het punt van spin één keer bent gepasseerd dan weet je hoe je er de volgende keer voorbij moet rijden, maar het is vooral de eerste keer die gevaarlijk is denk,want dan weet je nog niet waar het gevaar zich situeert! het gevaar bestaat echter dat wanneer je weet waar de gespinde/gecrashte auto staat dat je dan sneller door de bocht gaat!
gevaarlijker nog dan een gele vlag procedure is de safety car. je wordt tijdens de briefing op het hart gedrukt dat je de wagen voor je niet te ver mag laten voorop rijden. dan mag een andere wagen achter je je wel inhalen tijdens de safety car procedure! onder een safety car wordt (althans bij ons toch) soms zeer traag in tweede of zelfs eerste versnelling gereden (meestal op de plaats van het voorval), en daarna moet je werkelijk terug vol op het gas om het veld bij te houden. daardoor krijg je volgens mij zeer gevaarlijke situaties! bij een safety car procedures moet je echt zeer geconcentreerd zijn en dat is niet gemakkelijk vandaar dat het gevaarlijk kan worden. je kan vollebak aan het optrekken zijn, en na de volgende bocht of 200m verder moet je alles dichtslaan om niet tegen iemand op te vliegen.
maar het voornaamste blijft uiteraard dat je onder geel gematigd moet gaan rijden en dit is niet gemakkelijk wanneer je met iemand aan het vechten bent, want als die voor jou niet vertraagd, dan moet je al veel karakter hebben om zelf een gat te laten vallen en het gevecht eigenlijk op te geven.
vandaar nogmaals, veel respect voor de marshalls langs de baan!
het is niet gemakkelijk denk ik!
__________________
|