View Single Post
Old 13-05-2003, 00:53
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Nee, met de mensen naast het circuit bedoel ik het publiek en niet de Marshals of vlaggemannen. Maar ik ken jou collega's, als er niets te beleven is, lees hier en daar wat brokken, dan zeggen ze ook dat ze zich maar vervelen.

Blijkbaar dit weekend toch op een andere plaats geweest dan in francorchamps? Dacht anders dat de Mini Cup races dit weekend spannend genoeg waren.
Ik had dit weekend de Mini van Dimitri Cuyvers onder mijn hoede. Ik moet zeggen hoe de achterkant van onze Mini uitzag na de eerste wedstrijd, dat was ongelooflijk. Als dat nog plaagstoten zijn dan weet ik het ook niet. En dat dan nog wel door proffesionele piloten zoals Vandepoele, die niet eenmaal, maar tot viermaal toe Dimitri heeft aangereden op de bumper en het achterwiel. Tot zijn motorkap er van open vloog en wij hielden er een scheef achterwiel aan over. En dan nog van een tiende plaats terug komen en zesde worden. Dimitri had 1,5 jaar niet meer op Franorchamps gereden en nog geen enkele wedstrijd met de Mini.
Alles hangt af van de bandenspanning, de sporing van de wagen en natuurlijk de piloot. Als ik andere teams zie bezig zijn aan de Mini dan zal stel ik mij geen vragen over het snelheidsverschil. Er zijn er daar bij die nog niet wisten dat ze het spoor van achter ook konden regelen, laat staan dat je daar iemand het spoor ziet regelen. Natuurlijk stel ik mij ook vragen hoe het komt dat David Loix een seconde sneller is dan Dimitri, maar hij is dan ook 30kg lichter en had hij nieuwe banden tijdens de kwalificaties.

Heb daar juist ook nog eens gekeken naar de video van de Yarissen, en dan zie ik goed genoeg dat de voorganger gebruikt wordt als rem. Waar dat er ferme tikken worden uitgedeeld. Is dat dan fair?
Reply With Quote