Ik heb destijds als baankommissaris veel meegemaakt! Toen ikzelf begon te racen besefte ik pas dat je als piloot een heel ander zicht hebt dan als BK.
Mijn voorstel :
Elke piloot moet VOOR het behalen van zijn vergunning enkele dagen mee op post, en daarna 1x per jaar !
Voor de BK's zou er ook enkele sessies moeten georganiseerd worden dat ze zelf ook eens kunnen zien dat je in een racewagen in het midden van een grote strijd weining zicht hebt op bepaalde vlaggen! Daarom zouden ze een circuitdoop moeten krijgen!
Natuurlijk zal dit moeilijk realiseerbaar zijn maar het zou wel alles beter maken. En niet alleen voor BK's maar ook voor koersdirectie en sportcommissie!
Want momenteel loopt het niet goed, er gebeuren VEEL vermijdbare ongelukken die nooit bestraft worden terwijl soms kleine overtredingen grote gevolgen hebben.
Tijd dus om eens met alle partijen samen te gaan zitten.
Een voorbeeldje : op de dagen die wij organiseren rijden er heel veel NIET gelicencieerde piloten maar is er VEEL MEER dicipline dan bv op een donderdag ondanks dat er bij Eran Racing meer wagens de baan zitten.
|