View Single Post
Old 14-05-2003, 09:25
joost joost is offline
De Paddock Regular

Beste Peter,

gezien je reactie onder een thread over www.dailysportscar.com valt, ga ik ervan uit dat je in voorgaand stukje proza ook dailysportscar viseert? Ik vind het heel mooi om kritiek te spuien en kaf en koren te laten acteren maar kan je dan zelf even definiëren wat een goede en wat een slechte autosportsite is? Mag ik zo vrij zijn om even te vragen welke dan de 'goede' sites zijn? Deze informatie krijgen van een kenner kan voor een 'groentje' zoals ik toch wel belangrijk en baanbrekend zijn.
Daarnaast zou ik even willen inpikken op je kwalificatie van de autosport; ja, autosport zal in sommige middens misschien niet als volwaardige sport bekeken worden maar ook andere sporttakken krijgen bij wijlen het verwijt vuil en vies te zijn. Het wielrennen gaat voor een deel der journalisten hand in hand met doping en voetballers zijn voor een ander deel van het heira dan weer geen topsporters...
Maar toch genieten de drie geciteerde sporten van een stevige publieke belangstelling die zich vertaalt op het net in heel wat sites van volledig amateuristisch (waar mensen anderzijds veel van hun eigen tijd in investeren en dit geheel belangeloos) over semi-professioneel tot op en top beroeps. Maar maakt dit niet juist de charme uit van het internet? Bestaat er ook niet zoiets als 'freedom of speech', iets wat jij als beroeps hoog in je vaandel moet dragen...
Of moeten we evolueren naar een internet waarop enkel nog plaats is voor de site van pitstop-TV? Wie garandeert ons dan de objectiviteit (gezien ik Historicus ben, kan trouwens met 100% zekerheid zeggen dat objectief in persland niet bestaat - doch dit is een andere discussie)?
Ik treed je echter wel bij in je opmerking over het Nederlands. De taal die door sommigen gehanteerd wordt, laat te wensen over en dat is jammer. Maar ik zal wel een oude zeur zijn als ik vraag om zelfs op een forum correct trachten te schrijven. Naar de teams zelf kan dit mijn inziens enkel verholpen worden door voor wat betreft de releases beroep te doen op professionelen. (Help, ik wijk af...)
Dus mocht je even de gekende '5 minuten tijd' hebben, som mij dan alvast even de goede sites op...
Deze opmerkingen doen niets af aan de kwaliteiten van je TV-programma, site of aan je kwaliteiten als journalist. Mag ik vragen als je wil reageren, dit via e-mail te doen.
alvast bedankt en vele vriendelijke groeten,

Joost

Last edited by joost; 14-05-2003 at 10:17.
Reply With Quote