Kieltyka stopt alleen maar om zijn tegenvallende prestaties dit seizoen. Die waren niet altijd aan zichzelf te wijten, maar zoals in de 1e kwalificatie in Zolder een wiel verliezen, en dan in de 2e weer, dat is toch wel teveel van het goeie. Een beetje goed team zou dan toch na de 1e kwalificatie op zen minst de oorzaak proberen te zoeken van dat losgekomen wiel en een oplossing vinden.
De cliocup is voor velen een festival van crashes en ongelukken, maar je mag niet vergeten dat als de deelnemers met gelijke wapens strijden en er sowieso duw- en trekwerk en dus ook crashes aan te pas komen.
Ik heb trouwens niet de indruk dat er al meer ongevallen gebeurd zijn dit seizoen dan pakweg vorig seizoen. Niet vergeten dat er 2 races gereden worden tegenover vroeger 1 en dat het aantal crashes dus ook lichtelijk stijgt, hoewel er nu in de eerste race wel een mentaliteit heerst van "ik moet met deze auto straks nog eens racen dus ik houd em beter heel".
Het enige grote ongeluk tot nu toe is misschien de start van Race 2 tijdens het New Race Festival, maarja een startcrash leidt in alle klassen van autosport tot chaos, daar valt de cliocup noch de piloten iets te verwijten. Daar deelde Kieltyka ook in de brokken, net als tijdens de 2e race tijdens de World Series, toen Jonckheere en Leest in duel waren, Leest gaat eraf en Kieltyka kan hem niet meer ontwijken.
Dit heeft geleid tot 7 punten voor Kieltyka in 6 races, en een 20e plaats algemeen. Verleden jaar streed hij om de Junior titel, nu heeft hij blijkbaar geen zin (of geld ?) meer om nog verder te racen.
Het is te begrijpen dat hij als reden de onsportiviteit en ongevallen in de cliocup opgeeft, maar voor mij is dat niet de echte reden.