Quote:
Originally posted by jan
Degenen die denken met nieuwssites op het net hun boterham te kunnen verdienen, mogen rustig verder dromen.....en desnoods een tijdschrift opstarten (in die sector is het ten andere ook niet meteen rozegeur en maneschijn).
jan
|
Tiens,
Eigenlijk een wreed interessante discussie waar ik de voorbije weken compleet naast gekeken heb. Wil er toch wel een woordje aan toevoegen:
1/ Als mede-medewerker van DSC kan ik iedereen wel vertellen dat Joost en ikzelf op z'n zachtst gezegd niet echt happy zijn met de beslissing van Malcolm. Ik hoop/vermoed dat het uitstellen van de betaalsite misschien niet alleen met technische probleemkes te maken heeft. (Hoewel, then again, 't' zijn Engelsen en die hebben blijkbaar een structureel probleem met deadlines)
2/ Een bestaan opbouwen in de media is niet simpel, en ondanks de vele goeie ideeën die ik hier al heb zien voorbij komen is er niet iets als een simpele succesformule. Het is altijd afwegen tussen belangen van sponsors en die van lezers. Maar als Malcolm een vergoeding krijgt van een bepaalde hoofdsponsor, en dan vervolgens een groot deel van de lezers 'wegjaagt', dan kan ik me niet inbeelden welke van deze twee groepen hij denkt te plezieren. Logica is natuurlijk simpel: ikzelf en Joost doen dit geheel als hobby, maar hij moet ervan leven. En dan is elke euro, dollar of pond welkom...
3/ In betere tijden is dat allemaal niet zo'n probleem. Als je voldoende interessant bent, dan komt het geld wel binnen. Maar momenteel is het triestig - kan ik je over meespreken. Ben zelf ook professioneel journalist (computers, geen auto's) en het is erg moeilijk om een publicatie draaiende te houden, of dan nu gaat om een gedrukt medium, internet, of evt. TV of radio... Ik zou zeggen, blijven lezen (thanks Werner) en hopen dat er vlug wat meer sponsorships komen...
My 2c
JFL