Bottom line, een site die informatie over verschillende series in verschillende landen brengt, intervieuws met zoveel mogelijk betrokkenen doet, dit documenteert met zelfgenomen relevante foto's ( zoals DSC ) kan dit logisch gezien niet gratis doen.
Het probleem zit hem inderdaad in het verleden waar een aantal mensen hun spaarcenten hebben geinvesteerd in internet related stuff, zonder te weten waar ze mee bezig waren waarna de mensen die deze centjes hadden gekregen besloten dat het wel een leuk idee was om gratis content ( onder welke vorm dan ook ) te geven om zo " veel hits " te krijgen.
Wat zien we vandaag, op de uitzonderingen na kan zelfs een site met veel hits amper zijn kosten dekken met reclameinkomsten uit banners en pop ups.
De reclame wordt zelfs eerder als storend dan informatief ervaren.
Iedereen vindt het niet meer dan normaal dat de content gratis wordt aangeboden en vindt dat het nog snel moet gaan ook.
Wel ik ben ervan overtuigd dat kwaliteit op termijn zal moeten betaald worden.
Persoonlijk begrijp ik zelfs niet hoe mensen als DSC en autosport.be ( ik beweer hier niet dat ze hetzelfde niveau hebben ) erin slagen om hun site draaiend te houden. Ik vind het schitterend om vrijdag op kantoor even na te kunnen lezen wie er op de trainingen in Zolder aan het werk was.
Wat de persberichten betreft, iemand die de autosport in Belgie wat volgt kan, mits het toevoegen van de nodige hoeveelheid zout

, bijkomende info halen uit deze vorm van berichtgeving.