Quote:
Originally posted by FLAT6
Toch vreemd dat de groenen er in wallonie blijkbaar minder op achteruitgaan dan in vlaanderen.
|
Toch niet echt volgens mij. Even opsommen:
Dioxine crisis: Aelvoet wordt teruggefloten door Verhofstadt na krasse uitspraak terwijl de regering slechts 1 week oud was.
De belachelijke Vogels slogans: volgens velen weggesmeten geld.
Wapenlevering Nepal: Aelvoet was helemaal niet op de hoogte dat zij mee gestemt hadden om deze wapenvergunning goed te keuren, gevolg ontslag van minister Aelvoet.
Het uitstappen van de kernenergie: Een gevolg hiervan is dat tegen dat wij uit de kernenergie zouden stappen, wij nog niet genoeg "groene" energie kunnen opwekken, en de faktuur van uw elektriciteit omhoog zal gaan.
Taxen op niet milieu vriendelijke verpakkingen: Winkeliers zijn weer genoodzaakt om magazijnen te plaatsen om de lege bakken frisdrank, melk en andere te kunnen stockeren.
Franchorchamps: hoeft verder geen uitleg denk ik.
De vogelpest: Duizenden dieren moeten worden afgemaakt, zelfs de mensen van GAIA keuren deze maatregel van de groenen af.
De groene betutteling: De grote betoging in Gent op 1 week voor de verkiezing waar mensen betogen omdat ze niet meer kunnen vissen, jagen en motorsport kunnen uitoefenen en dus geen excuus meer hebben om van huis weg te zijn.
We mogen ook niet vergeten dat Agalev zo groot geworden is mede door de dioxine crisis. Waar zij vele kiezers van de SP nu SP.a hebben afgenomen, en deze kiezers keren nu door 1 of meerdere van de hierbovenstaande argumenten terug.
Dus voor mij was deze uitslag voorspelbaar. De grote winsten en verliezen zijn dan al wat groter dan ik verwacht had, maar mijn voorspelling zat zeker in de juiste richting.